تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۹۳۸۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

تولید صادرات‌محور ۴۲ واحد دانش‌بنیان در اردبیل

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۴۲ واحد تولیدی دانش‌بنیان با تلفیقی از علم و اقتصاد در عرصه تولید صادرات‌محور در استان اردبیل تلاشی مضاعف انجام می‌دهند.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید از تعدادی شرکت دانش‌بنیان در اردبیل اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال‌جاری به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» از ابتدای سال سعی کردیم تا منطبق بر منویات مقام معظم رهبری حمایت و پشتیبانی از واحد‌های دانش‌بنیان و تولیدات صادرات‌محور آن‌ها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: عصر حاضر که عصر انفجار اطلاعات، فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید است در کنار تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی در سنگر تولید باید تلفیقی از علم، مهارت و نوآوری را به کار گیریم تا محصولات استاندارد، کیفی و نوآور وارد عرصه بازار کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت حضور جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در این عرصه با نوآوری‌های جدید یادآور شد و گفت: اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل تلاش می‌کنند تا محصولات متنوع تولیدی خود را با رویکرد صادرات‌محور عرضه کنند که در این زمینه سعی بر این است تا با همراهی پارک علم و فناوری و دستگاه‌های حامی استانی، این محصولات به شکل استاندارد و با بسته‌بندی مناسب عرضه شود.

صادقی افزود: ما نیز به نوبه خود در خدمت فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم تا با صدور مجوز رایگان تسهیلات کم بهره در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا این واحد‌ها در عرصه تولید و رقابت با محصولات مشابه خارجی بتوانند زمینه‌ساز خوداتکایی کشور باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تلاش بر کاهش هزینه‌های تولید را از دیگر رویکرد‌ها برشمرد و اضافه کرد: عمده واحد‌های تولیدی دانش‌بنیان محصولات جدید و در نوع خود ابتکاری تولید کرده و در کنار کارآفرینی و اشتغال مؤثر، سعی می‌کنند این محصولات را با کیفیت مناسب عرضه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده