تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۹۵۶۸۶

طی یک‌سال گذشته واحد‌های دانش بنیان البرز ۳۰ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، گفت: در سال دانش بنیان و اشتغال آفرین تعداد واحد‌های صنعتی دانش بنیان استان افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

به گزارش می‌متالز، رامین ربیعی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، در آیین رونمایی از درگاه واحد رفع موانع توسعه شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره برای شرکت‌های دانش بنیان، از تعداد ۱۳۰ فقره در ابتدای سال به ۱۸۸ فقره رسیده و شاهد افزایش جواز‌های تاسیس صادره از ۴۵ فقره به ۱۰۴ فقره یعنی بیش از ۱۰۰ درصد رشد هستیم.

وی ادامه داد: به جوانان کشورمان و استان سرافراز البرز این اطمینان را می‌دهم که ایران یکی از بکرترین و بهترین کشور‌های دنیا برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در حوزه دانش بنیان است و ما در استان البرز با تمام توان از رویکرد توسعه‌ای حوزه دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

ربیعی تاکید کرد: شخصا آمادگی دارم مستمراً در محل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز حاضر شوم و برای جوانان علاقمند و تلاشگر استان مان که در حوزه دانش بنیان و استارت آپ‌ها فعالند؛ شرایط، امکانات و فرصت‌ها را تشریح کنم و آن‌ها را به سوی واحد‌های صنعتی راهنمایی کنم تا از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن بهره برداری نمایند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، گفت: این تفاهم نامه با هدف ایجاد بستری برای فعالسازی تمامی ظرفیت‌های حمایتی و توسعه‌ای حوزه دانش بنیان و ارتقای سطح آموزشی و علمی واحد‌های صنعتی استان منعقد می‌شود و حتما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مفاد آن به شکل مناسبی اجرایی و عملیاتی شود.

ربیعی تصریح کرد: نامگذاری عنوان «سال دانش بنیان» از سوی مقام معظم رهبری، محدود به افزایش خدمات و حمایت از دانش بنیان‌ها در سال جاری نیست و قطع یقین فرمان معظم‌له به عنوان الگوی حرکتی ما در آینده خواهد بود و با همین قدرت و توان ادامه می‌یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در پایان تاکید کرد: همکاری ۲ طرفه اداره کل صمت و کارخانه نوآوری البرز در دو بخش و شامل معرفی واحد‌های صنعتی و تیم‌های تحقیق و توسعه (R&D) به یکدیگر جهت ایجاد فرصت‌های همکاری فی مابین و تسهیل‌گری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز برای صدور مجوز‌ها در مسیر تبدیل ایده‌های دانش بنیان به تولیدات انبوه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده