تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۷۴۰۱۷
مدیرکل صمت البرز خبر داد:

صدور ۸۶ فقره جواز تاسیس برای شرکت‌های دانش بنیان/ استقرار و فعالیت ۱۶۶ واحد صنعتی دانش بنیان در استان البرز

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: ۸۶ شرکت دانش بنیان در این استان جواز تاسیس خود را دریافت و هم اکنون در دست ساخت می‌باشند.

به گزارش می‌متالز، رامین ربیعی با بیان اینکه یکی از محور‌های فعالیت این سازمان در سال جاری احصاء و شناسایی واحد‌های دانش بنیان است، گفت: با راه اندازی این تعداد واحد با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال ۶ هزار نفر فراهم می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از این واحد‌های دانش بنیان از اواخر سال گذشته و تا به امروز و با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت مردمی سیزدهم جواز کسب خود را دریافت کردند.

ربیعی ادامه داد: هم اکنون از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی البرز ۱۶۶ واحد دارای فعالیت دانش بنیان بوده و به میزان اشتغال ۱۴ هزار نفر اشتغالزایی نموده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: بر همین اساس البرز رتبه سوم کشوری را از نظر تعداد واحد‌های دانش بنیان دارد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تیمی با هدف ارائه خدمات و تسهیل سازی روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در استان تشکیل شده است اظهار داشت: اولویت‌های خاصی برای این شرکت‌ها در استان از جمله واگذاری زمین دولتی به آن‌ها خارج از تشریفات معمول با هدف تشویق این شرکت‌ها به سرمایه گذاری و تولید در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به قوانین در صورتی که شرکت‌های دانش بنیان در مراکزی از جمله پارک‌های علم و فناوری مستقر شوند در صورت موافقت محیط زیست به آن‌ها نیز پروانه بهره برداری داده می‌شود.

مدیرکل سازمان صمت البرز در ادامه تصریح کرد: مجموع اقدامات صورت گرفته برای حمایت از راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در استان موجب شده تا امروز شاهد روند رو به رشد خوبی در این بخش در استان البرز باشیم.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده