تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۷۷۲۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۲۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در اردبیل بهره‌برداری می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر بهره برداری از ۲۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در دستور کار قرار گرفته و تعداد واحد‌های بهره برداری شده به ۹۷ واحد رسیده است.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی اظهار داشت: برنامه‌ریزی در راستای توسعه واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان اردبیل به عنوان اولویت‌های اساسی و مهم مطرح شده و در این زمینه بهره برداری از ۲۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در دستور کار قرار گرفته و تعداد واحد‌های بهره برداری شده به ۹۷ واحد رسیده است.

وی بیان کرد: احیای ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی تا پایان امسال در نظر گرفته شده که با بهره‌برداری از ۲۱۰ واحد اشتغال‌زایی برای ۵ هزار نفر در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور احیای واحد‌های راکد و غیرفعال در استان اردبیل تا پایان امسال به ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل ۷۰ واحد تولیدی راکد قابل احیا وجود دارد که درصدد هستیم در راستای افزایش تعداد واحد‌های فعال در استان برنامه‌ریزی داشته و با حل مشکلات و موانع در راستای رساندن واحد‌های فعال استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری اقدام کنیم.

صادقی تصریح کرد: ۳۱۰ معدن و محدوده اکتشافی به سرمایه‌گذاران واگذار شده و در این راستا یکی از محور‌هایی که سازمان صمت بر مبنای برنامه‌های وزارتخانه و برای جلوگیری از واردات پیگیری کرده بحث تولید محصولات داخلی و نهضت ساخت داخل بوده است که در این راستا می‌توان به راه‌اندازی واحد تولیدی آذرعرش اشاره کرد که در زمینه تولید قطعات رایانه‌ای، لامپ‌های ال‌ای دی و باند‌های ایستاده فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تمهیدات به عمل آمده مشکلات و موانع موجود را برطرف کرده و توسعه اقتصادی استان را رقم بزنیم که این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است و نیازمند ارائه راهکار‌های اساسی و هدفمند در این زمینه برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده