تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۲۷۴۱۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رتبه نخست استان اصفهان در تعداد معادن فعال کشور

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن رتبه نخست تعداد معادن فعال کشور برای ۱۲ هزار و ۲۳۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین کمیلی مدیر‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در مجموع ۱۱ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان در بخش صنعت این استان سرمایه‌گذاری شده و این میزان صرف راه‌اندازی ۵۸۶ واحد تولیدی و صنعتی شده است.

وی با بیان اینکه برای ۱۲ هزار و ۲۳۰ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد شده است، گفت: در یکسال اخیر ۵۸۶ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در این استان صادر شده است.

کمیلی با بیان اینکه در یکسال گذشته هزار و ۳۰۳ مجوز صنعتی در استان صادر شد، اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد جواز تاسیس، ۶۰ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان با اشتغال ۳۵ هزار و ۶۹۵ نفر است.

مدیر‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ۱۴۱ جواز طرح توسعه با ۷ هزار و ۵۹۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای ۳ هزار و ۳۹۷ نفر و ۱۱۴ پروانه بهره برداری صنعتی در زمینه ساخت منسوجات با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی برای سه هزار و ۸۰ نفر در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین در یک سال اخیر ۶۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی در بخش محصولات فلزی فابریکی با هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای هزار و ۹۹۲ نفر، ۶۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی در زمینه ساخت ماشین آلات و تجهیزات با سرمایه‌گذاری ۵۲۱ میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی برای هزار و ۲۰۸ نفر صادر شده است.

کمیلی گفت: این استان رُتبه پنجم از نظر طرح‌های نیمه تمام، رُتبه یازدهم از نظر میزان سرمایه‌گذاری و رُتبه چهارم را از نظر اشتغال در کشور دارد.

مدیر‌کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان یادآور شد: استان اصفهان از نظر تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره‌برداری رتبه دوم، میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم در کشور را دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده