تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۷۴۱۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه صنایع معدنی اشتغال و رونق را به کشور باز می‌گرداند/ بررسی مشکلات ۹۵ واحد و صنایع معدنی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با حمایت از بخش معدن در کنار اشتغالزایی می‌توان سرعت حرکت چرخ اقتصاد را سرعت بخشید.

به گزارش می‌متالز، صابر پرنیان امشب در جلسه کمیته رفع موانع فعالیت‌های معدنی شهرستان‌های میانه و بستان آباد اظهار کرد: به همان اندازه که در حوزه صنعت، دغدغه رونق تولید را داریم در بخش معدن نیز یکی از رویکرد‌های مهم سازمان صمت رسیدگی به مسایل و مشکلات معادن است.

وی ادامه داد: با ابتکار سازمان صمت به منظور احیا و رفع موانع فعالیت معادن، مدیران شهرستان‌های سازمان موظف شده اند جلسه‌ای با عنوان کمیته معادن به ریاست فرمانداران برگزار کنند که این جلسات امسال به صورت مستمر و مداوم برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که تصمیمات لازم در رابطه با مشکلات مختلف در این جلسات اتخاذ می‌شود، گفت: گاهی اوقات یک سری مشکلات به وجود می‌آید که شاید در اختیار شهرستان نباشد بنا بر این این موارد به مرکز استان ارجاع داده می‌شود تا با حضور مدیران کل استان که مرتبط با موضوع هستند مشکلات دوباره در این جلسات مطرح شود.

پرنیان ادامه داد: تاکنون مسایل و مشکلات معادن هشت شهرستان به جلسات استانی ارجاع داده شده که در این زمینه مشکلات حدود ۸۰ واحد و صنایع معدنی در این جلسات مطرح و تصمیم گیری لازم انجام شده است.

وی افزود: در این جلسات تلاش می‌شود تا با تفاهم و تعامل به صورت سه جانبه مابین سازمان صمت، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی موارد رفع شود تا خللی در روند فعالیت‌های معادن به وجود نیاید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت رفع موانع فعالیت معادن در اشتغالزایی افزود: در این جلسه ۱۵ پرونده از شهرستان‌های میانه و بستان آباد مطرح شد که تجهیز کارگاه، احداث واحد فرآوری در کنار محدوده معدنی و بخشودگی جرایم برداشت خارج از محدوده از جمله این موارد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده