به گزارش میمتالز، دفتر رسانه وزارت صمت، ضمن بیان مطلب فوق، در خصوص روند صادرات شرکتهای تراکتورسازی به مشتریان خارجی، اعلام کرد که برنامه صادراتی تنها یکی از واحدهای تولیدکننده، صادرات ۴ هزار دستگاه به کشورهای هدف است.
این دفتر با اشاره به اولویت اصلی دولت در تامین نیاز بازار و کشاورز داخلی است، یادآور شد: طبق برنامهریزی صورت گرفته، پس از تامین نیاز داخلی، در نهایت مازاد محصولات تولید شده، صادر میشود.
دفتر رسانه وزارت صمت با اعلام اینکه هم اکنون شرکت تراکتورسازی تبریز با ۲۵ کشور خارجی برنامه صادراتی دارد که یکی از مهمترین کشورها، ونزوئلا است، تاکید کرد: سود حاصل از صادرات به کشورهای آمریکای لاتین و تمامی بازارهای صادراتی، چندین برابر سود حاصل از فروش در داخل کشور است. ضمن اینکه قیمت فروش به خریداران خارجی هم ۲ برابر قیمت داخلی است.
این دفتر در خصوص هزینههای مربوط به حمل و نقل صادراتی تراکتور، اینگونه توضیح داد: هزینه حمل به کشور ونزوئلا بسیار ناچیز است و توسط مشتری پرداخت میشود چرا که برنامه و نحوه فروشمان محصولات ایرانی از درب کارخانه است و همه هزینههای حمل (صادرات) به کشورهای هدف، تماما توسط مشتریان پرداخت میشود.
منبع: شاتانیوز