تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۲۵۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دهمرده:

تفکیک وزارت بازرگانی در شرایط فعلی به صلاح نیست

‌می‌متالز - نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه در صورتی که سیستم به درستی عمل کند و نظارت دقیقی صورت گیرد، نیازی به تفکیک وزارت بازرگانی نیست، گفت: در شرایط فعلی تفکیک وزارت بازرگانی به صلاح نیست و موجب ایجاد تنش می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حبیب الله دهمرده درباره تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت، گفت: براساس تجربه چندین ساله من این اقدام منطقی نیست، مانند آنچه برای سازمان برنامه و بودجه اتفاق افتاد و یک رئیس‌جمهور این سازمان را ادغام و رئیس‌جمهور بعدی آن را جدا می‌کند، این اتفاق به دفعات برای وزارت بازرگانی و صنعت نیز رخ داده است، که این رویه نشان می‌دهد این اقدام کارشناسی نیست.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تفکیک وزارت بازرگانی براساس کار کارشناسی صورت گرفته بود، چرا دوباره این وزارتخانه با یکدیگر ادغام شد، ادامه داد: در شرایط فعلی که مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و از سوی دیگر دولت نیز باید کوچک شود، تفکیک وزارت بازرگانی منطقی نیست.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت دارای سازمان‌های متعدد هستند آیا باید این سازمان‌ها از این وزارتخانه جدا شود؟ اضافه کرد: در صورتی که سیستم به درستی عمل کند و نظارت دقیقی صورت گیرد، نیازی یه تفکیک وزارت بازرگانی نیست؛ سایر کشور‌های دنیا چه سازوکاری برای این موضوع در نظر گرفته‌اند؟ آیا سیستم عریض و طویل ما را دارند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با تفکیک این وزارتخانه، نه وزارت بازرگانی می‌تواند به وظایف خود به درستی عمل کند و نه وزارت صنعت می‌تواند در تولید موفق باشد، افزود: نباید وزارت بازرگانی از وزارت صنعت تفکیک شود، اگر در ساختار فعلی مشکلی وجود داشته باشد، این ایراد و مشکل باید برطرف شود.

دهمرده با بیان اینکه ساختار فعلی وزارت صمت جوابگوی ساماندهی بازار و تامین نیاز‌ها است، تصریح کرد: در شرایط فعلی تفکیک وزارت بازرگانی به صلاح نیست و موجب ایجاد تنش می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده