تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۲۵۳۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاخص ارزی در کانال ۵۰ پیشروی کرد

شارژ دلار در ابتدای هفته

‌می‌متالز - درحالی که قیمت شاخص ارزی در روز‌های نخست آذر ماه روندی با ثبات نسبی را در پیش گرفته بود، با شروع بازار در هفته جاری نرخ این ارز نوسانات افزایشی از خود به جا گذاشت.

شارژ دلار در ابتدای هفته

به گزارش می‌متالز، در این میان دیگر شاخص‌های ارزی نیز در بازار روز شنبه دچار رشد نرخ شدند. این در حالی است که با شکل گیری شرایط آتش‌بس میان طرفین جنگ غزه، پیش بینی می‌شد با افت سطح انتشارات تورمی، نرخ ارز مجددا کاهش یابد، اما حالا به عقیده برخی از تحلیلگران ارزی افت نرخ‌های بیشتر در بازار مستلزم انتشار اخبار جدی‌تر در رابطه با بهبود مناسبات سیاسی-اقتصادی است.

همچنین این افراد معتقدند که حمایت ۵۰ هزار تومانی محکم‌تر از حمایت ۵۱ است و به احتمال زیاد در هفته‌های پیش‌رو قیمت دلار از کانال ۵۰ خارج نشود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس آمریکایی در واپسین معاملات نقدی روز شنبه با حدود ۳۰۰ تومان رشد نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته گذشته در رقم ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان ثبت شد. رشد قیمت‌ها در معاملات سکه و طلا نیز در روز شنبه چشمگیر بود. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در بازار عصر روز گذشته ۲۴۰ هزار تومان گران‌تر از نرخ پیشین در رقم ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد ۳ پله‌ای دلار تهران

دیروز شنبه ۴ آذر ماه روند نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در بازار روز‌های پایانی هفته در بازه قیمتی ۵۰ هزار و ۱۵۰ تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان می‌کرد، نخستین معاملات خود در بازار صبح شنبه را با حدود ۱۰۰ تومان افزایش در رقم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز کرد. درصورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم نرخ این ارز در بازار ظهر دیروز روی پله‌های چهارم و پنجم کانال ۵۰ نوسان کرد و در نهایت با حدود ۳۰۰ تومان رشد نسبت به آخرین نرخ هفته گذشته در رقم ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان به فعالیت خود پایان بخشید. این در حالی است که یورو و پوند، دیگر ارز‌های شاخص بازار تهران، در روز شنبه رشد قیمت‌های چشمگیر تری را تجربه کردند.

هر برگ اسکناس یورو اروپا عصر روز گذشته با حدود ۵۷۰ تومان رشد نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه در رقم ۵۵ هزار و ۳۷۰ تومان معامله شد. پوند انگلستان نیز دیروز حدود ۷۰۰ تومان گران شد و در رقم ۶۳ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید.

رشد قیمت خانواده سکه

در بازار روز نخست هفته جاری همه قطعات سکه طلا دچار رشد قیمت شدند. سکه طرح جدید با ۲۴۰ هزار تومان رشد در رقم ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه نیز مشترکا با رشد قیمت ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته گذشته در ارقام ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان برای نیم سکه و ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده