تاریخ: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۲۵۳۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی آتیه فولاد سنگان خبر داد:

تامین مواد اولیه استراتژیک صنایع معدنی بر عهده آتیه فولاد سنگان/ افزایش تولید پودر بنتونیت حفاری تا مرز ۱۰۰ هزار تن در سال/ مشارکت آتیه فولاد سنگان در مناقصات بهره‌برداری از معادن دولتی بزودی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت صنعتی معدنی آتیه فولاد سنگان، وظیفه اصلی این شرکت نوپا را تامین بخش بزرگی از مواد اولیه استراتژیک برای صنایع معدنی دانست و از افزایش حجم تولید پودر بنتونیت حفاری تا مرز ۱۰۰ هزار تن در سال خبر داد.

تامین مواد اولیه استراتژیک صنایع معدنی بر عهده آتیه فولاد سنگان/ افزایش تولید پودر بنتونیت حفاری تا مرز ۱۰۰ هزار تن در سال/ مشارکت آتیه فولاد سنگان در مناقصات بهره‌برداری از معادن دولتی بزودی

به گزارش می‌متالز، امیر رضازاده، در حاشیه بیستمین نمایشگاه ایران‌متافو، افزود: شرکت آتیه فولاد سنگان به عنوان شرکت زیرمجموعه فولاد سنگان، تامین‌کننده مواد اولیه مهم و استراتژیک به استثنای سنگ آهن است.

وی گفت: پودر بنتونیت حفاری، یکی دیگر از محصولاتی است که در آتیه فولاد سنگان تولید می‌شود و ظرفیت این ماده معدنی را از ۲۵ هزار تن به حدود ۱۰۰ هزار تن ارتقا دادیم که افزون بر تامین نیاز فولاد سنگان، نیاز سایر صنایع معدنی در منطقه را هم تامین می‌کنیم.

رضازاده افزود: طی یکی دو ماه گذشته کارخانه تولید گلوله‌های آسیاب (بالمیل فولادی) را هم راه‌اندزی کردیم. ظرفیت این کارخانه تولید سالانه ۱۵ هزار تن گلوله آسیا از سایز ۲۵ تا ۱۲۵ است.

مدیرعامل آتیه فولاد سنگان، ادامه داد: شرکت نوپای آتیه فولاد سنگان از اواخر سال ۹۹ وارد فاز بهره‌برداری شده است. همچنین دوره لرنینگ‌کرو (learning curve) را گذرانده‌ایم و توانسته‌ایم رشد تولید را بخش‌های مختلف اجرا کنیم. یکسری تغییرات را در خط تولید گندله برای کاهش مصرف بنتونیت انجام دادیم که البته به صورت مقطعی میزان تولید کمی کاهش یافت.

وی اظهار کرد: محصول بنتونیت به دلیل جذب رطوبت قابلیت نگهداری ندارد و پس از تولید این محصول باید توسط صنایع معدنی سریع مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین رویکرد بازاریابی محصولاتمان را در پیش گرفیتم تا بتوانیم سایر شرکت‌های معدنی فولادی منطقه از جمله اوپال پارسیان، سمیدکو و سایر شرکت‌هایی که از این پودر استفاده می‌کنند را جذب کنیم و بخشی از محصولاتمان را به این شرکت‌ها ارایه دهیم.

رضازاده افزود: در حال حاضر در بخش تولید بنتونیت بیش از ۳۰ نفر نیروی مستقیم فعالیت می‌کنند. در کارخانه گلوله‌سازی هم که به تازگی به بهره برداری رسیده است حدود٤٠ نفر مشغول به کار هستند.

مدیرعامل آتیه فولاد سنگان با اشاره به اهداف تعیین‌شده شرکت تا پایان سال ۱۴۰۲، گفت: یکی از اهداف ما برای امسال تکمیل دوره لرنینگ‌کرو و یادگیری در کارخانه گلوله‌سازی است و قصد داریم تا پایان سال به ظرفیت اسمی تولید دست یابیم.

وی افزود: اولویت دیگر ما تکمیل زنجیره تولید است. برای کاهش هزینه تولید و افزایش سودآوری در کارخانه بنتونیت، یک معدن بنتونیت را خریداری کرده‌ایم و کار استخراج، استحصال و لجستیک آن را خودمان انجام می‌دهیم. در نتیجه در سال جاری سود خوبی را از تولید بنتونیت حاصل و این رویه را برای کارخانه گلوله‌سازی نیز اجرا خواهیم کرد.

وی به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت نیز اشاره و اظهار کرد: یک طرح توجیهی را برای کاهش هزینه‌های تولید گلوله آسیا آماده کرده‌ایم. همچنین راه‌اندازی کارخانه ذوب و تولید آهن اسفنجی را هم در دستور کار داریم. به این ترتیب زنجیره تولید آتیه فولاد سنگان تکمیل خواهد شد.

رضازاده افزود: فولاد سنگان در حوزه بهره‌برداری از معادن هم وارد فعالیت شده و برای تامین پایدار سنگ و کلوخه سنگ، اقدام به خرید تعدادی ماشین‌آلات معدنی کرده است که راهبری آن‌ها هم بر عهده آتیه فولاد سنگان گذاشته شد.

وی ادامه داد: در حال آماده‌سازی زمین برای ساخت انبار‌ها و تعمیرگاه هستیم و پس از پایان این پروژه‌ها، ماشین‌آلات معدنی را در آنجا مستقر می‌کنیم و بزودی در مناقصات بهره‌برداری از معادن دولتی در منطقه شرکت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده