تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۳۲۸۱۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی، خانه بنتونیت ایران است

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی، خانه بنتونیت ایران است.

به گزارش می‌متالز، جواد اشرفی، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رشد تولید و توسعه اقتصادی دانش بنیان در زنجیره ارزش بنتونیت که در بیرجند برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد ماده معدنی بنتونیت کشور متعلق به استان خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه معادن بنتونیت ۱۹ درصد ذخایر معدنی استان را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: میزان ذخایر معادن بنتونیت خراسان جنوبی بیش از یک میلیون تن برآورد شده است.

معاون استاندار با اشاره به وجود ۱۳۷ معدن بنتوینت فعال در استان، اظهار داشت: شهرستان سرایان با بیش از ۲۰۰ محدوده ثبت شده، خاستگاه بنتونیت کشور است.

اشرفی ادامه داد: با توجه به ذخایر غنی بنتونیت در خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان سرایان، برای سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان بهره‌برداری از این پتانسیل عظیم، فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی متذکر شد: در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، موضوع ایجاد شهرک تخصصی بنتونیت در شهرستان سرایان مطرح شده و به زودی این موضوع عملیاتی می‌شود.

معاون استاندار تأکید کرد: تا زمانی که واحد‌های تولیدی استان به مواد اولیه نیاز داشته باشند از خروج این مواد از خراسان جنوبی جلوگیری می‌کنیم.

اشرفی با اشاره به اینکه کشاورزی، معدن و گوهرسنگ‌ها اولویت زنجیره‌های ارزش در استان می‌باشند، گفت: ثروت چیزی جز تولید نیست و تولیدی قابلیت رقابت بیشتر را دارد که دانش بنیان باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده