تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۲۵۳۵۱

مترو پرند؛ پروژه‌ای که با پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شد

مترو پرند؛ پروژه‌ای که با پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با بیان"مترو پرند با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد" گفت:این خط ریلی ۱۸ کیلومتری به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا جعفری یادآور شد: مصوبه احداث پروژه مترو پرند مربوط به ۸۹ است و کار‌های اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیرساختی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ۱۳۹۲ ادامه یافت. از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ به بعد کار، عملا تعطیل شد و پروژه در ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ با توجه به سیاست و برنامه‌هایی که در دستور کار دولت سیزدهم با هدف بالا بردن کیفیت زندگی در دستور کار قرار گرفت تکمیل این پروژه سرعت گرفت.

وی بیان کرد: این پروژه با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیاردتومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تکمیل شد. با توجه به آنکه این خط، ادامه مترو تهران است تجهیزات الکترونیکی و واگن‌های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: قطار حومه‌ای پرند به طول ۱۸ کیلومتر از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه پیدا می‌کند.

جعفری یکی از موضوعاتی که در شهر‌های جدید در کنار احداث واحد‌های مسکونی دنبال می‌شود را ارتقای کیفیت خدمات در شهر‌های جدید و تسهیل و تسریع در حمل و نقل عنوان و تصریح کرد: با ارتقای کیفیت ارائه خدمات حمل و نقلی در شهر‌های جدید، جذابیت و استقبال هموطنان برای استقرار در شهر‌های جدید بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنابراین تسریع و تسهیل در حمل و نقل شهر‌های جدید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در سیاستگذاری شهر‌های جدید است که در این بین، تکمیل خطوط قطار‌های حومه‌ای در شهر‌های جدید با هدف ارتباط با کلانشهر‌ها و سایر شهر‌ها در برنامه است.

جعفری در خصوص مهم‌ترین خطوط ریلی در شهر‌های جدید گفت: ۵ خط قطار‌های حومه‌ای از جمله مسیر تهران-هشتگرد به طول ۲۵.۸ کیلومتر که در دی ماه سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید، متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر که آماده بهره‌برداری تا پایان این هفته است و متروی مشهد-گلبهار به طول ۴۰ کیلومتر و با پیشرفت ۴۵ درصد، متروی اصفهان-بهارستان به طول ۱۵ کیلومتر و با پیشرفت ۵۲ درصد، اصفهان-فولادشهر و اصفهان-مجلسی از جمله خطوط مهم قطار‌های حومه‌ای در شهر‌های جدید به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: طراحی قطار حومه‌ای تهران-پردیس نیز به دلایل کارشناسی و ضرورت بازنگری طرح اولیه و انطباق با ضابطه ۷۷۷ در مسیر بازنگری قرار دارد و مقرر شده تا احداث این خط ریلی با رویکرد مهندسی ارزش بازنگری و طرح با این رویکرد وارد عملیات اجرا شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده