تاریخ: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۳۲۵۳۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت:

نگاه ویژه شرکت فولاد شادگان به صادرات/ مراحل ورود به بازار سرمایه را بررسی می‌کنیم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد شادگان گفت: نگاه ویژه‌ای به صادرات داریم. با توجه به نزدیکی شرکت فولاد شادگان به آب‌های آزاد، در هلدینگ فولاد خوزستان بنا بر این موضوع گذاشته شده که بخش صادراتی هلدینگ فولاد خوزستان بر عهده شرکت فولاد شادگان باشد.

به گزارش می‌متالز، حسین کهزاد، مدیرعامل شرکت فولاد شادگان در خصوص واحد فولادسازی این شرکت اظهار کرد: در هفته گذشته نخستین مرحله راه‌اندازی واحد فولادسازی را با انجام فرست آرک آغاز کردیم. حجم کار بسیار زیادی انجام شد که برای بسیاری از متخصصان امر این حجم کار باورپذیر نبود.

وی افزود: همه این تلاش‌ها دست به دست هم داد تا برای راه‌اندازی نخستین مرحله واحد فولادسازی آماده شویم. امیدوار هستیم با تلاش شبانه روزی همکاران تا پایان سال به مرحله راه‌اندازی واحد فولادسازی برسیم که برای سال آینده محصول شمش فولاد شادگان در بازار عرضه شود.

کهزاد در خصوص ورود شرکت فولاد شادگان به بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به اینکه در فولاد شادگان طرح‌های زیادی با سرمایه حدود ۴۰۰ میلیون یورو اجرا شد تا در افق ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد، به همین دلیل کارگروهی را برای جذب سرمایه تشکیل دادیم. از انواع منابع مانند فروش اوراق و ورود به بازار سرمایه، مشارکت‌های تجاری، جذب فاینانس خارجی و... در این بسته جزو منابعی هستند که به آن فکر می‌کنیم. کارگروه ما ضمن بررسی جامع، هزینه تامین سرمایه را نیز بررسی و پس از جمع‌بندی نهایی تصمیم می‌گیریم که جذب سرمایه را از چه منابعی انجام دهیم. همچنین، نیروگاه را نیز به صورت BOT پیش خواهیم برد.

وی برنامه‌ریزی کردیم، فاز اول پروژه فولاد سازی را با ۸۰۰ هزار تن بیلت تا پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم. همچنین، فاز توسعه با ظرفیت ۱۲۰۰ هزار تن اسلب عریض است که بخشی از تجهیزات سالن ذوب را خریداری کردیم. خط ریخته‌گری و تجهیزات جانبی را نیز در حال مناقصه هستیم که نیمه اول آذرماه پیشنهادات را دریافت و برنده آن را مشخص کنیم تا وارد عملیات اجرایی شویم.

مدیرعامل فولاد شادگان درباره صادرات این شرکت توضیح داد: نگاه ویژه‌ای به صادرات داریم. با توجه به نزدیکی شرکت فولاد شادگان به آب‌های آزاد، در هلدینگ فولاد خوزستان بنا بر این موضوع گذاشته شده که بخش صادراتی هلدینگ فولاد خوزستان بر عهده شرکت فولاد شادگان باشد. ما روی موضوع صادرات تمرکز خواهیم کرد.

کهزادی با اشاره به تاثیر اشتغال فولاد شادگان در استان بیان کرد: فولاد شادگان با ظرفیت ۲ میلیون تن در واحد‌های احیامستقیم، واحد‌های جانبی و فولادسازی حدود ۲ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند. همان طور که می‌دانید در صنعت فولاد به ازای هر شغل مستقیم بین ۵ تا ۶ شغل غیرمستقیم نیز ایجاد می‌شود؛ بنابراین فولاد شادگان با بخش‌های توسعه‌ای می‌تواند متولی ۱۲ هزار شغل باشد.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده