تاریخ: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۲۵۴۳۴
سرویس خبر : انرژی

اوپک پلاس به سازش با تولیدکنندگان آفریقایی نزدیک می‌شود

‌می‌متالز - چهار منبع اوپک پلاس به رویترز گفتند که این گروه به سازش با تولیدکنندگان آفریقایی نفت در سال ۲۰۲۴ نزدیک‌تر شده است. این موضوع پس از این بود که اختلاف نظر بر سر این اهداف، این گروه از کشور‌های تولیدکننده نفت را مجبور به به تعویق انداختن یک نشست کلیدی کرد.

به گزارش می‌متالز، مقامات روز پنجشنبه به رویترز گفتند که اعضای اوپک آنگولا و نیجریه به دنبال افزایش تولید نفت هستند.

به تعویق افتادن نشست سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و متحدانش مانند روسیه موسوم به اوپک پلاس از ۲۶ نوامبر تا ۳۰ نوامبر قیمت نفت را به شدت کاهش داد. اما از آن زمان قیمت بهبود یافت و نفت برنت در روز جمعه بالای ۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد.

روز پنجشنبه اوپک اعلام کرد که این نشست به صورت مجازی برگزار خواهد شد. یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود، گفت که او «با ۹۹ درصد اطمینان» احساس می‌کند اوپک پلاس می‌تواند در ۳۰ نوامبر به توافق برسد.

منبع دوم گفت که “تفاهم” در مورد موضوع تولیدکنندگان آفریقایی حاصل شده است. دو منبع دیگر نیز گفتند که توافق نزدیک است.

گابریل تانیمو آدودا، رئیس نیجریه در اوپک روز پنجشنبه به رویترز گفت که از هرگونه اختلاف نظر با سایر اعضای اوپک پلاس بر سر اهداف تولید کشورش اطلاعی ندارد.

نیجریه و آنگولا از جمله کشور‌هایی بودند که در آخرین نشست اوپک پلاس در ژوئن پس از سال‌ها ناکامی در رسیدن به اهداف قبلی، اهداف کمتری را در نظر گرفتند.

بر اساس ارزیابی‌های منابع مستقل به نقل از اوپک، از اکتبر، آنگولا کمتر از سهمیه خود برای سال ۲۰۲۴ تولید می‌کرد.

نیجریه در حال تولید نزدیک به سهمیه ۱.۳۸ میلیون بشکه‌ای در سال ۲۰۲۴ است، اما کمتر از سطح ۱.۵۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ برای آن در نظر گرفته شده است.

چندین تحلیلگر گفته اند که انتظار دارند اوپک پلاس کاهش عرضه نفت را در سال آینده تمدید یا حتی تعمیق دهد تا از قیمت‌ها حمایت کند.

بازار همچنین منتظر است ببیند آیا عربستان سعودی کاهش تولید داوطلبانه ۱ میلیون بشکه در روز خود را که قرار است در پایان دسامبر منقضی می‌شود تمدید کند یا خیر.

منبع: انرژی پرس

عناوین برگزیده