تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۳۲۵۵۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
سیاست‌های اقتصادی 2018 چین، حامی ورق گرم فولادی

تولید ورق گرم فولادی چین، رو به رشد بود

می متالز - کشور چین به واسطه حجم بالای تولید فولاد و محصولات آن از اثرگذاری بالایی در بازار فولاد جهان برخوردار است. پایگاه خبری تحلیلی فلزات آنلاین در این گزارش نگاهی به آمار تولید ورق گرم فولادی این کشور در سال 2018 با تمرکز بر نیمه دوم سال انداخته و مقایسه‌ای با میزان تولید در سال 2017 انجام داده است.
تولید ورق گرم فولادی چین، رو به رشد بود

به گزارش می متالز، چین بزرگترین تولیدکننده فولاد خام دنیا به‌شمار می‌رود. از آنجاکه این کشور بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده این فلز در سطح جهان است از اثرگذاری بالایی در بازار فولاد و محصولات آن در سطح بین‌المللی برخوردار است.  از مجموع یک میلیارد و 789 میلیون و 590 هزار تن فولاد خام تولید شده دنیا در سال 2018، میزان 928 میلیون 264 هزار تن آن به چین تعلق داشته است. این حجم از تولید حکایت از تاثیر ویژه این کشور بر بازار فولاد دنیا دارد. گفتنی است میزان تولید فولاد چین طی سال گذشته در قیاس با سال 2017 افزایش یافته است. حجم تولید فولاد خام این کشور در سال 2017، حدود 870 میلیون 855 هزار تن گزارش شد.

چین یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های ورق گرم فولادی دنیا نیز به‌شمار می‌رود. نمودار 1 میزان تولید ورق گرم فولادی چین را براساس آمار منتشر شده از سوی NBS از ماه مارس تا دسامبر سال‌های 2017 و 2018نشان می‌دهد. همانطور که در نمودار 1 مشاهده می‌شود، میزان تولید ورق گرم فولادی در این کشور طی ماه‌های مارس، آپریل و می روند صعودی را پشت سر گذاشت و از 8976 هزار تن در ماه مارس به 9707 هزار تن در ماه می رسید. میزان تولید این محصول فولادی در ماه ژوئن کاهش را تجربه کرد و به 9551 هزار تن کاهش یافت. روند تولید ورق گرم از ماه ژولای مجددا رونق یافت و به صعود بازگشت. این روند رو به رشد تا ماه اکتبر ادامه یافت. تا جایی که رقم تولید در این ماه 9802 هزار تن، ثبت شد. تولید ورق گرم فولادی در 2 ماه پایانی سال 2018، نزولی بود و در ماه آخر سال به 9365 هزار تن کاهش یافت. افت تولید در ماه‌های پایانی سال را می‌توان به فصل سرما، کاهش تقاضا و تشدید تنش‌های تجاری چین نسبت داد. هرچند باید خاطرنشان ساخت همین میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال 2017، رشد داشته است.

گفتنی است چین در سال 2018 با شرایط پیچیده و دشواری در سطح بین‌المللی مواجه شد. با این وجود برای حفظ ثبات در اقتصاد خود و توسعه آن در ابعاد گوناگون کوشید. دولت این کشور تلاش‌های بسیاری برای تنظیم ساختار، حفظ ثبات در زمینه‌های اشتغال، تجارت خارجی، سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری داخلی و بهبود بازار انجام داد. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2018 ، رقم 900309 میلیارد یوآن گزارش شد. این میزان از تولید ناخالص داخلی، نسبت به سال قبل آن رشد 6.6 درصدی داشته است. همچنین باید خاطرنشان ساخت درآمد ناخالص ملی چین در سال 2018، رشد 6.5 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است و به 866915 میلیارد یوآن رسیده است. رشد یاد شده و تلاش این کشور برای بهبود شرایط اقتصادی را باید از عوامل اثرگذار در رشد صنعت فولاد آن و افزایش تولید در مقایسه با سال 2017 نام برد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد