تاریخ: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۳۲۵۷۸۲
سرویس خبر : انرژی

پتروشیمی بوشهر با فرمان جواد حاتمی در بزرگراه پیشرفت

‌می‌متالز - پتروشیمی بوشهر بعنوان ابرپروژه شستان همواره عملکرد آن مورد توجه بوده است. بطوریکه در مسیر تولید و اجرای پروژه‌های در دست اجرای خود با چالش‌ها و موانع بسیاری روبرو و نیز مشکلات انباشت شده فراوانی را با خود همراه داشته است.

به گزارش می‌متالز، پتروشیمی بوشهر به‌عنوان ابرپروژه شستان همواره عملکرد آن مورد توجه بوده است. بطوریکه در مسیر تولید و اجرای پروژه‌های در دست اجرای خود با چالش‌ها و موانع بسیاری روبرو و نیز مشکلات انباشت شده فراوانی را با خود همراه داشته است.

با تغییر در مدیریت و ترکیب هیات مدیره پتروشیمی بوشهر از تیر ماه سال جاری، علیرغم گرمای طاقت فرسای تابستان و به تبع آن راندمان پایین‌تر به نسبت ماه‌های دیگر سال، روند پیشرفت پروژه رو به بهبود و رشد قرار گرفت. پیش بینی می‌گردد درصورت تامین منابع مالی و پیش رو بودن فصول خوش آب و هوای منطقه و تصمیمات و تدابیر هیات مدیره و مدیرعامل روند اجرای پروژه سرعت قابل محسوسی خواهد گرفت.

موید این ادعا پیشرفت فیزیکی اجراء فاز ۲ در دوره ۵ ماهه اخیر (از ابتدای تیر ماه تا انتهای آبان ماه) می‌باشد که برابر ۴.۰۳% و بطور میانگین ماهیانه ۰.۸۱% بوده است.

بطوریکه در طرح الفین در طی این مدت پیشرفت فیزیکی بخش اجراء ۲.۷۹% و از ۸۷.۲۰% به ۸۹.۹۹% رسیده است. در طرح اتیلن گلایکول در طی این مدت پیشرفت فیزیکی بخش اجراء ۴.۰% و از ۷۶.۴۷% به ۸۰.۴۷% رسیده است. در بخش یوتیلیتی و آفسایت نیز در طی این مدت پیشرفت فیزیکی بخش اجراء ۶.۴۸% و از ۷۵.۰۱% به ۸۱.۴۹% رسیده است.

در حالیکه در مدت زمان مشابه ۵ ماهه (از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا انتهای خرداد ماه سال جاری)، تنها ۱.۳۰% در بخش اجرای طرح الفین، ۰.۱۶% در بخش اجرای طرح اتیلن گلایکول و ۱.۳۹% در بخش اجراء یوتیلیتی و آفسایت و در کل بخش اجراء فاز ۲، ۰.۹۸% و بطور میانگین ۰.۲% بطور ماهیانه پیشرفت داشته است.

درصد پیشرفت فیزیکی بخش اجرای طرح فاز ۲ در دو دوره مدیریت بصورت مقایسه‌ای در نمودار زیر مشخص می‌باشد:

پتروشیمی بوشهر با فرمان جواد حاتمی در بزرگراه پیشرفت

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده