تاریخ: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۲۵۸۷۸
سرویس خبر : انرژی

افزوده شدن ظرفیت ۱۰۰ مگاواتی تأمین برق تجدیدپذیر برای تهران تا تابستان ۱۴۰۳

‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: امیدواریم تابستان سال آینده باتوجه به استقبال خوبی که صورت گرفته بتوانیم از تجدیدپذیر‌ها تا ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت تأمین برق منطقه‌ای تهران اضافه کنیم و ۲ تا ۳ درصد برق را از این محل تامین کنیم.

به گزارش می‌متالز، حبیب قراگوزلو، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در حاشیه همایش توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران درباره توسعه تجدیدپذیر‌ها در تهران اظهار داشت: برای توسعه تجدیدپذیر‌ها در تهران ۲ روش یکی ورود صنایع برق منطقه‌ای به حوزه احداث نیروگاه تجدیدپذیر و دیگر مناقصاتی است که ساتبا برگزار می‌کند.

وی افزود: در مناقصات ساتبا ظرفیت ۱۰۷۰ مگاوات از ۴۵۰۰ مگاوات را به دلیل شرایط خاص، به برق منطقه‌ای اختصاص داده اند، خوشبختانه در هفته گذشته پاکات مناقصه باز و برنده‌ها مشخص شد و ما از همین هفته هماهنگ کردیم که سلسله نشست‌هایی را با پیمانکاران برنده مناقصه برگزار کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه "در قم سایت توسعه تجدیدپذیر حوض سلطان را داریم که تا ۴۰۰ مگاوات ظرفیت برای آن دیده شده"، گفت: همچنین در اشتهارد و ورامین چند سایت مشخص شده و از این هفته با سرمایه گذاران جلسه خواهیم داشت؛ باتوجه به اینکه این سایت‌ها بزرگ و تا ۲۰۰ مگاوات هستند، نیاز به اتصال به زیرساخت‌های شبکه دارند، بنابراین باید با هماهنگی برق منطقه‌ای باشد که ما این کار را از این هفته بعد از مشخص شدن برنده‌ها شروع می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار مگاوات صنایع در حوزه برق منطقه‌ای تهران داریم و نیاز مصرف این صنایع به نزدیک ۴ هزار مگاوات می‌رسد، باتوجه به ماده ۱۶ قانون جهش تولید این صنایع باید هر سال یک درصد از نیاز تأمین برق خود را به تأمین برق از انرژی تجدیدپذیر اضافه کرده و تا این سهم به ۵ درصد برسد.

وی افزود: امیدواریم تابستان سال آینده باتوجه به استقبال خوبی که صورت گرفته بتوانیم از تجدیدپذیر‌ها تا ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت تأمین برق منطقه‌ای تهران اضافه کنیم و ۲ تا ۳ درصد برق را از این محل تامین کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده