تاریخ: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۲۶۰۳۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

پرونده تامین ۹ استان روی میز سازمان ملی زمین و مسکن

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید تمامی استانداران اقدام به تامین زمین و الحاق اراضی مازاد دستگاه‌ها کنند که در این بین پرونده ۹ استان کشور بررسی شد.

به گزارش می‌متالز، تامین زمین یکی از مهم‌ترین نیاز‌ها در حوزه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود که امیدواریم استانداران به این موضوع توجه داشته باشند و زمینه را برای الحاق و تامین اراضی از دستگاه‌های مختلف را فراهم کنند که در حال حاضر بخش زیادی از این اراضی تامین شده است و در شهر‌های که اراضی در آن‌ها کم است سعی خواهد شد با الحاق اراضی این کمبود برطرف شود.

در همین راستا ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: تا به امروز بالغ بر ۳۳ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی است که بر اساس قانون در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است و ۲۴ هزار هکتار زمین هم در انتظار الحاق به محدوده شهر‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص شناسایی اراضی دارای استعداد ساخت و ساز و اختصاص آن‌ها به طرح نهضت ملی مسکن نیز اعلام کرد: ۱۶ هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی را شناسایی کردیم و توافق شده برای طرح نهضت ملی مسکن از آن‌ها استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص ماده ۸ قانون جهش تولید اجازه تغییر کاربری اراضی نیز تصریح کرد: بیش از ۲ هزار هکتار زمین در این بحث عملیاتی شده و طبق ماده ۱۱ این قانون نیز تکلیف مقدمات الحاق اراضی را مشخص کرده که بر همین مبنا بالغ بر ۲۴ هکتار زمین را در دستور کار داریم.

او اظهار کرد: مهمترین دستور کار ما در این جلسات بررسی و پایش آخرین وضعیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها برپایه اطلاعات ثبت و بارگذاری شده در سامانه بانک زمین، به تفکیک مواد قانون جهش تولید مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: آخرین وضعیت قرارداد‌های مهلت سپری شده موضوع ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، آخرین وضعیت توافقات انجام شده با اشخاص حقیقی و حقوقی در استان، ارائه گزارش آخرین وضعیت الحاق اراضی به بافت روستاها، آخرین وضعیت واگذاری‌های انفرادی و گروهی در طرح نهضت ملی مسکن و آخرین اقدامات استان‌ها در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دیگر مواردی است که در این سلسله نشست‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود.

او افزود: استان‌های قم، اصفهان، تهران، همدان، اردبیل، لرستان، کردستان، فارس و کرمانشاه استان‌هایی هستند که در این دور نشست‌ها عملکرد آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده