تاریخ: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۲۶۱۶۹
سرویس خبر : انرژی
رحیمی مظفری:

لغو مصوبه دولت در پی ورود مجلس به موضوع گرانی کپسول‌های گاز مایع/ مجلس هیچ نقشی در افزایش قیمت گاز مایع نداشت

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به لغو مصوبه دولت مبنی بر افزایش قیمت کپسول گاز مایع به دنبال ورود و نظارت مجلس به موضوع، گفت: خیال مردم راحت باشد که قیمت این محصول افزایش پیدا نخواهد کرد و باید بازگشت به قیمت قبلی ازسوی تمامی فروشنده‌ها رعایت شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی رحیمی مظفری درباره افزایش قیمت گاز مایع به قیمت فوب خلیج فارس، گفت: گرانی ناگهانی کپسول‌های گاز مایع در حالی ازسوی دولت رقم خورده که مجلس در قانون صراحتا قید کرده است، تمامی تقاضا‌ها برای دریافت گاز مایع و نفت سفید صرفا از سامانه سدف پوشش داده شود و صرفا افراد بدون سهمیه شناسایی شوند، بنابراین در این مصوبه مجلس هیچ اشاره‌ای به افزایش قیمت آن هم به میزان فوب خلیج فارس نشده است.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو اتفاق ازسوی دولت در این ماجرا رخ داد که مجلس و کمیسیون انرژی با آن به شدت مخالفت کردند تا جایی که رئیس و نمایندگان مجلس مکاتباتی در راستای لغو مصوبه دولت با رئیس جمهور انجام دادند.

وی افزود: ابتدا اینکه دولت براساس قانون بودجه اجازه گران کردن قیمت کپسول گاز مایع نداشت و حتی اگر با تکیه بر قانون هدفمندی یارانه‌ها دست به چنین اقدامی زده، صرفا باید تا ۹۰ درصد قیمت فوب خلیج فارس آن هم به صورت تدریجی قیمت گاز مایع را افزایش دهند، بنابراین لحاظ کردن صدرصد قیمت فوب در قیمت این فرآورده کاملا خلاف قانون مجلس بوده است.

رحیمی مظفری با تاکید بر اینکه هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و گازی باید با نظارت و اطلاع مجلس صورت بگیرد، اظهار کرد: این محصول برای افرادی که سهمیه ندارند و باید با قیمت آزاد گاز خریداری کنند نیز باید تنها ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوبه یارانه‌ای -که قیمت قابل توجه‌ای نیست- عرضه شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی با اشاره به لغو مصوبه دولت مبنی بر افزایش قیمت کپسول گاز مایع به دنبال ورود و نظارت مجلس به موضوع، مطرح کرد: در نهایت خیال مردم راحت باشد که قیمت این محصول افزایش پیدا نخواهد کرد و باید بازگشت به قیمت قبلی ازسوی تمامی فروشنده‌ها رعایت شود.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده