به گزارش میمتالز، کبالت به طور گسترده در بخش خودروهای الکتریکی استفاده میشود. این ماده با نیکل ترکیب میشود تا چگالی انرژی بالاتری در باتریهای لیتیوم یون تولید کند. با این حال، همه باتریهای EV از کبالت استفاده نمیکنند: چندین شرکت EV، از جمله شرکت Tesla (NASDAQ:TSLA)، به دلیل نگرانیهای محیطی و ژئوپلیتیکی، از نیکل منگنز کبالت (NMC) به باتریهای لیتیوم آهن فسفات (LFP) تغییر جهت دادهاند.
چین بزرگترین واردکننده کبالت در جهان است و بیش از ۶۰ درصد واردات جهانی را به خود اختصاص میدهد.
افزایش عرضه، عمدتاً از جمهوری دموکراتیک کنگو و اندونزی، قیمتها را از ۸۱۷۹۰ دلار در هر متریک تن در آوریل ۲۰۲۲ به ۳۳۱۴۰ دلار در متریک تن کاهش داده است. انتظار میرود اندونزی تولید کبالت را تا سال ۲۰۳۳ چهار برابر کند و حتی ممکن است این کاهش، از این تخمینها نیز فراتر رود.
چین فقط به رشد تولید کبالت در ذخایر کنگو خود راضی نیست. این کشور همچنین در حال افزایش تولید داخلی است، به طوری که انتظار میرود سهم این کشور از تولید کبالت، از ۴۴ درصد فعلی به نصف تولید جهانی برسد.
منبع: ایفنا