تاریخ: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۲۶۵۴۰

امکان ورود ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان فراهم شد

‌می‌متالز - مدیر بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به اقدامات ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی برای احیای خلیج گرگان، گفت: با اجرای این طرح، زمینه ورود ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان نیز فراهم شد.

به گزارش می‌متالز، نورالله عباسی در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان گرگان، اظهار کرد: قبل از اجرای عملیات علاج بخشی، شوری آب خلیج به ۴۸ میلی گرم در هزار افزایش یافته بود که بعد از احیا و بازگشایی کانال آشور، شوری آب به ۲۷ میلی گرم در هزار رسیده و ۲۱ میلی گرم در هزار از آن کاسته شده است.

وی با تأکید بر اینکه با لایروبی کانال آشور کیفیت آب خلیج نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: هم اکنون ارتباط آب بین دریا و خلیج برقرار شده و حدود ۳۰ سانتی‌متر ارتفاع آب افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده شاهد هم سطح شدن تراز آب خلیج با دریا باشیم.

وی با یادآوری این‌که طول کانال آبرسانی و تسهیل تبادل آب خلیج گرگان به دریای خزر ۱۱ کیلومتر است، گفت: احداث چهار دایک به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار به‌منظور احیای پوشش گیاهی بومی منطقه از جمله اقدامات دولت برای علاج بخشی خلیج گرگان است. اجرا این طرح سبب شد تا زمینه ورود بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب به خلیج گرگان نیز فراهم شود.

قرار است هیات دولت به منظور بهره‌برداری از پروژه‌های مصوب سفر اول رئیس‌جمهوری اواخر ماه جاری به استان گلستان سفر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده