تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۶
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۳۲۶۷۱۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
یک مقام مسوول خبر داد؛

کشف بیش از ۴۰ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در ارومیه/ تشکیل ۲۹۴ فقره پرونده قاچاق در ۸ ماهه سال‌جاری

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق‌مصرف کنندگان اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی از کشف بیش از ۴۰ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در شهر ارومیه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «ایرج مرندی» معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق‌مصرف کنندگان اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در راستای اجرای گشت مشترک بازرسان صمت استان و پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از انبار‌های شهرستان ارومیه بیش از ۴۰ دستگاه لوازم خانگی قاچاق کشف شد که پس از تشکیل پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی قاچاق شامل انواع تلویزیون، یخچال، لباسشویی و ظرفشویی بود، افزود: پس از انتقال کالا‌های مکشوفه به انبار اموال تملیکی، نسبت به تشکیل پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۸ میلیارد ریال اقدام و پرونده جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع خواهد شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق‌مصرف کنندگان اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان آذربایجان غربی ۲ هزار و ۹۳۸ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی مرتبط توسط بازرسان اداره کل صمت انجام و ۲۹۴ فقره پرونده تخلف قاچاق به ارزش ریالی ۱۵ تریلیون تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

مرندی همچنین گفت: همشهریان عزیز در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از احتکار، قاچاق، عدم عرضه محصول، عدم درج قیمت، کم فروشی و ... از سوی واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی با واحد بازرسی در میان گذاشته تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده