تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۲۷۱۲۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
چمران:

۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد کشور می‌شود

‌می‌متالز - رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۰ درصد از آلاینده‌های متحرک مربوط به موتورسیکلت‌ها است گفت: برنامه‌هایی برای برقی‌سازی صورت گرفته و قرار است ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲، در جمع خبرنگاران در خصوص لوایح شورا توضیحاتی ارائه کرد و گفت:‌نطق پیش از دستور و چند تذکر داریم و اساسنامه شرکت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص آلودگی هوا گفت: عنوان می‌شود که ۷۰ تا ۸۰ درصد علل آلودگی منابع آلاینده متحرک هستند.

چمران در خصوص مازوت‌سوزی گفت: اعلام شده در تهران و استان البرز مازوت‌سوزی صورت نمی‌گیرد و در شازند نزدیکی اراک این اقدام انجام می‌شود که آلودگی آن ربطی به تهران ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۰ درصد از آلاینده‌های متحرک مربوط به موتورسیکلت‌ها است گفت: برنامه‌هایی برای برقی‌سازی صورت گرفته و قرار است ۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد شود و البته وزارت صمت هم زیرساخت‌های آن را فراهم می‌کند.

وی در خصوص رفت و روب و نظافت در شهر گفت: روز گذشته طرحی در مورد پسماند‌های ساختمانی اجرا شد که کار ارزشمندی است، اما در خصوص پسماند کار در چند نقطه اجرایی شده و نتایج خوبی داشته است امیدواریم در سایر نقاط هم اجرایی شود.

ضرورت اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به بانوان

در ادامه جلسه امروز شورای شهر سوده نجفی عضو شورا با اشاره به اینکه باید ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به بانوان تعلق می‌گرفت، گفت:، اما تا کنون ۱۲ تا ۱۳ درصد پست‌های مدیریتی در شهرداری تهران به بانوان اختصاص یافته است.

نجفی ادامه داد: از شهرداری می‌خواهیم مصوبه شورای عالی اداری را اجرا کند.

وی با تأکید بر اینکه ۱۲ هزار بانوی شاغل در شهرداری داریم گفت: می‌توانیم از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده