تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۳۲۷۲۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

۲۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه معدن طلای زرشوران تکاب پیش‌بینی شد + فیلم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز توسعه این مجموعه صنعتی معدنی پیش‌بینی شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد پروین روز دوشنبه اظهار کرد: فاز توسعه این مجموعه معادن و صنایع طلای زرشوران به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود و برای آن در مجموع ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این مجموعه یک هزار و ۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: با اجرای فاز توسعه معدن طلای زرشوران برای ۵۰۰ نفر دیگر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود و اشتغال غیرمستقیم این مجموعه به بیش از هفت هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

تعداد بازدید : 2

مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران تکاب گفت: اجرایی شدن فاز توسعه این مجموعه می‌تواند تحول خوبی در بخش تولید طلا در کشور شود و شاهد تحول اقتصادی در این منطقه نیز باشیم.

وی افزود: فاز دوم توسعه زرشوران علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه، تولید شمش طلا را به ۲ برابر میزان فعلی افزایش خواهد داد.

پروین گفت: طلای تولید شده این مجموعه به عنوان درآمدی پایدار جذب اقتصاد کشور می‌شود و پس از اخذ مالیات و سهم خزانه، ۱۵ درصد از حقوق دولتی این مجموعه برای رفع محرومیت‌ها و کار‌های عام المنفعه در این منطقه هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: شرکت گسترش معادن و صنایع طلای زرشوران یکی از شرکت‌های مهم صنعتی معدنی در شمال غرب کشور است که مساحت معدن آن ۵۹ کیلومتر مربع و کارخانه فرآوری و پایین دستی آن نیز ۱۵۰ هکتار مساحت دارد.

معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین معدن طلای ایران در ۳۵ کیلومتری شهر تکاب و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع و برای تولید سالیانه ۱.۵ تُن شمش طلا طراحی شده است.

کارخانه طلای زرشوران تکاب در آبان ماه ۱۳۹۳ افتتاح شد که از نظر میزان تولید به عنوان بزرگترین معدن طلای کشور محسوب می‌شود و پروانه اکتشاف معدن طلای زرشوران بالغ بر ۵۰ میلیون تن کانسنگ ثبت شده است.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق «آق دره» و «زرشوران» است که چهار واحد تولید طلا نیز در کنار این معادن فعالیت می‌کنند.

۲۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه معدن طلای زرشوران تکاب پیش‌بینی شد + فیلم

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده