تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۰
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۲۷۳۰۴
سرویس خبر : انرژی

محدودیتی در تأمین گاز مایع مردم خراسان جنوبی وجود ندارد

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فعالیت ۵ شرکت توزیع گاز مایع در استان خبر داد و گفت: برای تأمین گاز مایع در خراسان جنوبی، محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، علی سرگلزایی صبح امروز در بازدید از محل‌های توزیع گاز مایع در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به در پیش رو بودن فصل زمستان و افزایش تقاضا برای گاز سیلندری ال‌پی‌جی و لزوم تامین گاز مایع مورد نیاز مردم، نظارت بر این امر مهم در دستور کار حوزه بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، قرار دارد.

وی افزود: قیمت مصرف‌کننده گاز مایع برای مصارف سهمیه‌ای و غیرسهمیه‌ای از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، تعیین شده است. بر این اساس، عرضه گاز مایع به مصرف‌کنندگان توسط شرکت‌های موزع در سطح استان باید به ازای هر کپسول ۱۱ کیلویی برای مصارف سهمیه‌ای به مبلغ ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان و برای مصارف غیرسهمیه‌ای ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان صورت پذیرد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ تعیین شده برای مصارف سهمیه‌ای، طبق سنوات گذشته به ازای هر کیلو گازمایع ۲ هزار و ۵۳۶ تومان و برای مصارف غیرسهمیه‌ای با حداکثر ۱۰ درصد بالاتر از قیمت سهمیه‌ای را اعلام کرده است.

سرگلزایی با اشاره به اینکه در مجموع ۵ شرکت توزیع گاز مایع در استان وجود دارد بیان کرد: در مورد تأمین گاز مایع برای استان نیز محدودیتی وجود ندارد و بر اساس تراکنش‌های درگاه سامانه سدف شرکت ملی نفت، گاز مورد نیاز مردم نیز تأمین می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌ها هرگونه گزارشی در ارتباط با کمبود، عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی از مبالغ اعلامی را می‌توانند از طریق شماره تماس ۱۲۴ برای پیگیری و رسیدگی اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده