تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۲۷۳۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احیا و رونق تولید واحد‌های صنعتی استان بوشهر

‌می‌متالز - رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تاکنون از محل تسهیلات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان به واحد‌های صنعتی برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، حسن بحرینی به پرداخت تسهیلات و حمایت از صنایع استان بوشهر اظهار داشت: علاوه بر پرداخت تسهیلات برای احیا صنایع راکد بخش ویژه‌ای تدوین و عملیاتی و تاکنون برای ۱۷ واحد تولیدی راکد ۷۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و به چرخه فعالیت بازگشتند. یک بخش دیگر از محل تسهیلات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان از این محل به صنایع و واحد‌های تولیدی استان برای احیا و رونق تولید پرداخت شده است.

وی به تسهیلات اعتباری بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و سال جاری پس از بررسی درخواست‌ها صاحبان صنایع استان بوشهر به سه بانک عامل برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای احیا واحد‌های تولیدی معرفی شدند. برای واحد‌های صنعتی استان بوشهر که هنوز به تولید نرسیده‌اند شهرستان‌های برخوردار باید حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی مجری طرح انجام دهد و مابقی با کمک اعتبارات تسهیلاتی تکمیل می‌شود. واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهرستان‌های غیر برخوردار نیز ۳۰ درصد طرح از سوی متقاضی اجرا و مابقی نیز به‌صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌ها بر اساس شاخص اشتغال به‌عنوان برخوردار و غیربرخوردار معرفی می‌شوند خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین شاخص‌ها، دیلم و دشتستان غیر برخوردار و مابقی شهرستان‌های استان بوشهر برخوردار معرفی شده است. تاکنون در عرصه پرداخت تسهیلات بانکی در سال جاری برای ۱۱ واحد تولیدی ۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است. مجموع پرداختی‌ها به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان بوشهر تاکنون یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات به واحد‌های صنعتی و تولیدی ادامه دارد، اضافه کرد: نرخ سود این تسهیلات متفاوت است و در بخش رونق تولید نرخ سود متعارف شورای پول و اعتبار ۲۳ درصد تعیین شده است. پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی و تولیدی از محل تبصره‌ها نرخ سود آن کمتر است. نرخ سود تسهیلات تبصره‌ای به این واحد‌ها بین ۱۰ تا ۱۴ درصد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده