تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۲۷۴۳۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
عباس‌پور:

واردات ابزار مناسبی برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده لوازم خانگی است

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: واردات مدیریت شده لوازم خانگی می‌تواند از سوءاستفاده برخی جلوگیری کند، زیرا از یک سو موجب تعدیل قیمت می‌شود و از سوی دیگر موجب ارتقای کیفیت محصولات خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی ناچار به رقابت با محصولات خارجی می‌شوند.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباس پور درباره نقش واردات در ارتقای کیفیت لوازم خانگی، گفت: هرچند حمایت از تولید داخل باید در دستورکار همه قرار گیرد، زیرا از یک سو موجب تولید ثروت و از سوی دیگر موجب اشتغالزایی می‌شود، اما در این بین باید به موضوع کیفیت و قیمت تمام شده کالا‌های تولیدی نیز توجه شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این حمایت موجب شود که تولیدکنندگان لوازم خانگی سوءاستفاده کنند و قیمت محصولات خود را در بازار انحصاری افزایش دهند و به کیفیت بی‌توجه باشند باید به سراغ واردات رفت.

وی اضافه کرد: واردات مدیریت شده لوازم خانگی می‌تواند از سوءاستفاده برخی جلوگیری کند، زیرا از یک سو موجب تعدیل قیمت می‌شود و از سوی دیگر موجب ارتقای کیفیت محصولات خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی ناچار به رقابت با محصولات خارجی می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: واردات مدیریت شده به نفع تولیدکننده است، زیرا با ارتقای کیفیت شرایط برای حضور لوازم خانگی در بازار‌های جهانی نیز فراهم می‌شود.

عباس‌پور اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی باید به این موضوع نیز توجه کنند که انرژی و دستمزد کارگر در ایران ریالی است بنابراین باید با توجه به این مهم برای قیمت‌گذاری کالا‌های خود اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده