تاریخ: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۳۲۷۴۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رکورد بالای مصرف جهانی زغال سنگ به رهبری چین، هند و اندونزی

‌می‌متالز - آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که مصرف جهانی زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۳ به سطح بی‌سابقه‌ای افزایش خواهد یافت که ناشی از تقاضای قوی در اقتصاد‌های نوظهور و در حال توسعه است. پیش بینی‌ها حاکی از افزایش ۱.۴ درصدی نسبت به سال قبل است که از ۸.۵ میلیارد تن زغال سنگ در سال ۲۰۲۳ فراتر رفته است. پیش‌بینی می‌شود چین، هند و اندونزی که به عنوان سه تولیدکننده برتر زغال‌سنگ جهان رتبه‌بندی می‌شوند، در سال ۲۰۲۳ تولید زغال‌سنگ را به رکورد بالایی برسانند.

به گزارش می‌متالز، انتظار می‌رود چین که مسوول بیش از نیمی از تقاضای زغال سنگ جهان است، شاهد افزایش ۵ درصدی نسبت به سال قبل باشد. هند قرار است در سال ۲۰۲۳ رشد ۸ درصدی در تقاضای زغال سنگ را تجربه کند.

پیش‌بینی می‌شود که مصرف زغال‌سنگ آسیای جنوب شرقی در سال ۲۰۲۳ از مصرف زغال‌سنگ امریکا و اتحادیه اروپا پیشی بگیرد. انتظار می‌رود اندونزی، یکی از بازیگران اصلی، به رکورد ۵۰۰ میلیون تنی صادرات زغال سنگ دست یابد. در حالی که مصرف زغال سنگ قرار است تا سال ۲۰۲۶ در هند و آسیای جنوب شرقی به سرعت رشد کند، پیش بینی می‌شود چین شاهد کاهش مصرف زغال سنگ از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ باشد.

این تغییر به تلاش‌های ترویج انرژی پاک، شرایط آب و هوایی و تغییرات اقتصادی نسبت داده می‌شود. علیرغم عدم وجود سیاست‌های قوی انرژی پاک، کاهش ۲.۳ درصدی استفاده از زغال سنگ تا سال ۲۰۲۶ پیش بینی می‌شود که ناشی از رشد قابل توجه ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در سه سال آینده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده