تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۲۷۶۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امضای ۶ یادداشت تفاهم و موافقت‌نامه همکاری بین ایران و سنگال

‌می‌متالز - پنجمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سنگال پس از دو روز مذاکره، تبادل نظر و بررسی و امضای شش یادداشت تفاهم و موافقت‌نامه همکاری با شروع اولین روز از زمستان به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی نیکبخت رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی ایران و سنگال در ادامه نشست‌های خود با مقامات داکار، با همتای سنگالی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر اراده و عزم مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف گفت: ایران آمادگی دارد، بدون هیچ‌گونه محدودیتی تجارب خود را در اختیار سنگال قرار دهد.

داوود دیا وزیر کشاورزی سنگال هم در این دیدار با چشم‌گیر خواندن پیشرفت‌های ایران با وجود تحریم‌ها گفت: ایران سمبل و نماد مقاومت و استقلال برای ملت‌های مسلمان است، زیرا تحریم‌ها نه تنها مانع رشد ایران نشد، که حتی توانست با حفظ استقلال، پیشرفته‌تر هم شود.

وزیر جهادکشاورزی کشورمان ضمن دعوت از همتای سنگالی خود برای حضور در تهران، آمادگی وزارت جهادکشاورزی را برای برگزاری دوره‌های آموزشی و انتقال دانش به کارشناسان و کشاورزان سنگال اعلام کرد.

پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی ایران و سنگال با امضای شش یادداشت تفاهم موافقت‌نامه همکاری در زمینه‌های فرهنگی، کشاورزی، حقوقی و قضایی به کار خود پایان داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده