تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۳۲۷۶۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش ۸۰ درصدی کیفیت بتن ایران طی ۱۰ سال اخیر

‌می‌متالز - عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان از ارتقای ۸۰ درصدی فرآیند تولید، توزیع و مصرف بتن طی یک دهه اخیر خبر داد و گفت: در کشور تکنسین بتن نداریم.

به گزارش می‌متالز، مصطفی احمدوند در نشست خبری با تاکید بر ضرورت تصویب قانون آموزش فعال مهارتی اشتغال و به کارگیری فن‌ورز ماهر در حوزه تولید بتن سازه‌های بتنی، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه ارتقا کیفیت بتن و ساخت و سازه‌های بتنی با دوام مقاوم در برابر زلزله، آتش‌سوزی و همچنین پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر نیازمند نیروی کار تکنسین مهندسان صلاحیت‌دار با اخلاق حرفه‌ای همراه با اجرای قوانین و استاندارد‌های ملی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین همایش انجمن علمی بین‌المللی بتن (ACI) در ۵ و ۶ دی‌ماه امسال، افزود: یکی از اهداف مهم برگزاری این همایش شناخت و کاربرد مناسب مواد بتنی و فرآورده‌های بتنی است، همچنین بهره‌مندی از مزایای مهارتی مسابقات دانشجویی بنیاد ملی نخبگان و مرکز تحقیقات بتن از دیگر اهداف این همایش است.

عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان یادآور شد: طی ۱۰ سال اخیر با اقدامات انجام شده فرآیند تولید، توزیع و مصرف بتن به لحاظ کیفی ۸۰ درصد بهتر شده است.

احمدوند با بیان اینکه ماشین‌آلات و مواد اولیه تولید بتن تولید ایران است، گفت: مهم‌ترین مشکلی که در بخش بتن داریم نبود تکنسین است ۷۰ سال است به دنبال حل این مشکل هستیم مساله‌ای که نیازمند تصویب قانون برای آموزش، اشتغال و به کارگیری تکنسین در تولید بتن و ساخت‌وساز‌های بتنی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده