تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۳۲۷۶۳۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

جلسه کمیسیون صنایع با وزیر «صمت» درباره واردات خودرو

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت که اخیرا هم یک جلسه درباره واردات خودرو داشتیم، مصر بر این هستند که واردات خودرو اتفاق بیفتد.

به گزارش می‌متالز، مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت واردات خودرو‌های نو و دست‌دوم، گفت: در نهایت واردات خودروی نو و کارکرده به قانون تبدیل و امسال آئین نامه واردات خودرو‌های نو ابلاغ و آئین نامه خودرو‌های کارکرده نیز در هیأت دولت تصویب شد، اما فعلا ابلاغ نشده، زیرا ممکن بود این موضوع تأثیر جدی بر بازار ارز بگذارد.

وی با بیان اینکه واردات خودرو‌های نو آغاز شده، اما به صورت قطره چکانی انجام می‌شود، افزود: مشکل اصلی در این زمینه درباره اختصاص ارز است. کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت صنعت، معدن و تجارت که اخیرا هم یک جلسه درباره واردات خودرو داشتیم، مصر بر این هستند که واردات خودرو اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بنا بر پیش بینی که کمیسیون صنایع مجلس انجام داده، باید میزان شکاف میان تولید داخلی و نیاز داخل را با واردات خودرو تأمین کنیم تا تعادل در این بازار ایجاد شود، اما بانک مرکزی به دلیل بحث تأمین ارز با این موضوع مخالف است.

عسگری بیان کرد: ارز برای واردات خودرو‌های نو تخصیص داده شد و قرار بود که امسال معادل یک میلیارد دلار برای این امر اختصاص داده شود که بخشی از آن انجام شده، اما روند کند است. بانک مرکزی باید به ین موضوع اهمیت دهد و به جای پاک کردن صورت مسئله، از محل ذخایر ارزی ایرانیان خارج از کشور که فشاری به بازار ارز وارد نمی‌کند استفاده کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده