تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۳۲۷۶۷۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

۹ جواز تاسیس فولادی و پالایشگاهی در اردکان ابطال شد

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به رویکرد دولت در مبارزه با آلودگی هوا، از ابطال ۹ جواز تاسیس فولادی و پالایشگاهی در اردکان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدکاظم صادقیان صبح امروز در بازدید از وضعیت آلایندگی برخی از کارخانه‌های استان یزد اظهار داشت: سازمان صمت با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله محیط زیست پایش‌های دقیقی در ارتباط با وضعیت صنایع انجام می‌دهد.

وی به گلایه‌های مردم برخی نقاط استان یزد از آلایندگی‌ها اشاره کرد و گفت: تمامی کارخانه‌ها و صنایع ملزم هستند که اقدامات لازم در زمینه رفع آلایندگی را انجام دهند و به هیچ عنوان کوتاهی از این اقدام پذیرفتنی نیست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به هیچ عنوان مجوز کارخانه‌ها و صنایع آلاینده جدید صادر نمی‌شود و حتی مجوز‌های صادر شده قبلی هم که به مرحله اجرا نرسیده در صورت آلاینده بودن و قرار گرفتن در محور‌های حساس از جمله محور عقدا مهریز- باطل خواهند شد.

صادقیان تصریح کرد: در یک سال گذشته بر اساس سند آمایش استان در شهرستان اردکان تعداد ۹ فقره جواز تأسیس فولادی و پالایشگاهی ابطال گردید.

وی ادامه داد: استقرار صنایع سنگین و بزرگ در مناطق کمتر برخوردار و محروم با رعایت ضوابط زیست محیطی صورت می‌گیرد و با توجه به برنامه تحولی یزد نوین و سند آمایش سرزمینی، استقرار صنایع های‌تک، دوستدار محیط زیست و کم‌آبخواه در محور مهریز - عقدا مورد تأکید این اداره کل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده