تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۳۰۲۳۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
اسلامیان:

در فولاد نیاز به طرح جامع داریم

‌می‌متالز - مدیرعامل سابق فولاد مبارکه گفت: ما هم در فولاد و هم در بقیه رشته‌ها نیاز به طرح جامع داریم.

به گزارش می‌متالز، محمود اسلامیان درباره پیشگیری از خام‌فروشی در عرصه فولاد گفت: مهمترین مساله در فولاد طرح جامعی است که بتواند تولید را کنترل کند. ما جزو کشور‌هایی هستیم که از مزیت فولاد برخورداریم، تولید فولاد قبل از انقلاب یک و نیم میلیون تن بوده که اکنون به بالای ۳۰ میلیون تن رسیده است.

تعداد بازدید : 6

وی ادامه داد: متأسفانه ما هم در فولاد و هم در بقیه رشته‌ها نیاز به طرح جامع داریم یعنی چه مسیری را باید برویم و روی چه فولاد‌هایی کار کنیم، این که ما مجوز فولاد بدهیم، شمش تولید کنیم و خام فروشی کنیم، این یک مزیت است، اما وقتی شما مثلاً از سنگ‌آهن به ورق گالوانیزه یا ورق قلم دود می‌رسید این یک مزیت بزرگ است که هم نیاز‌های داخلی را تأمین می‌کنید و هم اشتغال ایجاد می‌کنید و اگر هم صادر کردید یک آورده خیلی بالایی دارید.

تعداد بازدید : 4

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه گفت: اجرای این طرح که شرکت‌های ایرانی روی آن کار کردند اگر جدی گرفته شود می‌تواند از خام‌فروشی و صدور مجوز‌های بی‌رویه جلوگیری کند.

اسلامیان با اشاره به این که صدور مجوز‌ها متناسب با آمایش سرزمینی نیست، افزود: با مشکلاتی که در تأمین منابع از جمله آب و گاز داریم مجوز‌ها نباید بدون کنترل داده شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده