تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۰
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۲۴۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

محصول فولاد غدیر نی ریز به زودی وارد بازار می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد غدیر نی ریز در آیین راه اندازی کارخانه فولاد این شرکت عنوان کرد: محصول فولاد غدیر نی ریز به زودی وارد بازار داخلی و در آینده راهی بازار‌های خارجی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محسن مصطفی پور در جریان تست کوره قوس الکتریکی و آیین راه اندازه کارخانه فولاد غدیر نی ریز گفت: طرح فولادسازی مجمتع غدیر نی ریز که تصمیم به اجرایی کردن آن از سال ۸۶ گرفته شده بود سرانجام پس از انتظار ۱۶ ساله به سرانجام رسید و امروز شاهد تست کوره قوس الکتریکی به عنوان اولین تست راه اندازی از این کارخانه فولاد هستیم.

مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی طرح فولادسازی به عنوان یکی از ۷ طرح استانی فولادی تا مهرماه۱۴۰۰ ابراز کرد: با کار و تلاش شبانه روزی کارکنان فعال غدیر نی ریز، واحد فولادسازی ۱ میلیون تنی غدیر نی ریز تا شهریور ۱۴۰۱ تقریبا به اتمام رسید، اما به دلیل انجام تست‌ها و آزمایشات دقیق، سخت گیرانه و نهایی توسط کارشناسان شرکت دانیلی ایتالیا به منظور ارائه محصول به مراتب با کیفیت، منجر به راه اندازی این واحد فولادی در اردیبهشت ۱۴۰۲ و حال حاضر شد.

مصطفی پور در ادامه بیان کرد: همانگونه که در تولید آهن اسفنجی همواره به دنبال تولید محصول با کیفیت در بازار داخلی بوده ایم، در محصول تولیدی فولاد هم نهایت دقت را به کار گرفته تا محصولی با کیفیت در آینده راهی بازار‌های جهانی شود.

مدیرعامل فولادغدیر نی ریز در پایان عنوان کرد: در مرحله بعدی و هدفگذاری‌های آینده تکمیل واحد ۲.۵ میلیون تنی گندله سازی و همچنین اجرای کامل خط انتقال آب از خلیج فارس را در دستور کار قرار داده ایم.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده