تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۲۷۸۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بدری:

نباید تنها به درآمد‌های مالیاتی در بودجه اتکا کنیم/زیرساخت‌ها پیش از هرگونه رشد مالیاتی تقویت شود/ تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع معدنی؛ راهکار تامین منابع بودجه

‌می‌متالز - نماینده مردم «اردبیل و نمین و نیر و سرعین» در مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ قبل از هرگونه رشد مالیاتی در بودجه باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم در اخذ مالیات در کشور باشیم.

به گزارش می‌متالز، صدیف بدری، با اشاره به راهکار‌ها در زمینه تامین منابع پایدار بودجه‌ای، گفت: یکی از راهکارها، تامین منابع از اخذ مالیات است برای رسیدن به این مهم باید زیرساخت‌های اخذ مالیات در کشور را شفاف و تقویت کنیم.

نماینده «اردبیل و نمین و نیر و سرعین» بیان کرد:به واسطه این اقدام می‌توانیم جلوی فرار‌های مالیاتی صورت گرفته را به درستی بگیریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:همچنین دولت باید زیرساخت‌های لازم جهت اجرای قانون مالیات بر سوداگری و خانه‌های خالی را در راستای تامین منابع مالیاتی در بودجه، ایجاد کند.

تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنایع معدنی؛ راهکار تامین منابع بودجه

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر ایجاد زنجیره ارزش افزوده در تامین منابع بودجه‌ای کشور، اظهار کرد:به عنوان مثال ما باید زنجیره ارزش افزوده صنایع معدنی را تکمیل کنیم تا موادخام معدنی به بازار ارائه نشود و یا در بحث صادرات، صادرکننده مواد خام معدنی نباشیم.

سرمایه‌گذاری کلان در حوزه نفت و پتروشیمی به نفع درآمد افزایی بودجه است

بدری با اشاره به تاثیر سرمایه‌گذاری کلان در حوزه نفت و پتروشیمی‌ها در راستای تامین منابع بودجه‌ای کشور، ادامه داد: در این بخش‌های پیشران نیز باید زنجیره ارزش افزوده تکمیل شود تا منابع درآمدی بالایی را جذب کنیم.

نباید تنها به درآمد‌های مالیاتی در بودجه اتکا کنیم

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تنها نباید به درآمد‌های مالیاتی در بودجه اتکا کنیم، اظهار کرد: پیرو ساختار‌های فعلی در بخش درآمد‌های مالیاتی، دولتمردان همواره تاکید دارند که این رشد مالیاتی به اقشار جامعه فشاری وارد نخواهد کرد، اما بنده مطمئن هستم که این رشد مالیاتی بر جامعه فشار وارد خواهد کرد.

ضرورت تامین زیرساخت‌ها مالیاتی

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین قبل از هرگونه رشد مالیاتی در بودجه باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم در اخذ مالیات در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده