تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۲۷۸۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان

۷ واحد صنعتی و معدنی بزرگ با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان ۷ واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهندس مجید گلشنی اظهار داشت: با راه اندازی این واحد‌ها، هزار و ۹۳۴ نفر در واحد‌های صنعتی و معدنی استان مشغول به کار خواهند شد.

وی در ادامه از آغاز به کار مجدد شرکت سرجین بافت در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و افزود: یکی از واحد‌های آماده افتتاح در سفر ریاست جمهوری، واحد سرجین بافت می‌باشد، با توجه به اینکه این واحد در سفر قبلی ریاست جمهوری تعطیل بوده هم اکنون پس از پیگیری‌های مکرر صورت گرفته و رفع بخشی از مشکلات این واحد، شاهد راه اندازی فاز اول این واحد بزرگ صنعتی در استان هستیم.

این مقام مسئول یادآور شد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر ۲ هزار و ۴۹ میلیارد تومان می‌باشد که زمینه اشتغالزایی برای ۵۶۰ نفر را فراهم نموده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: با فعالیت فاز اول واحد سرجین بافت سالانه ۴ هزار تن نخ پنبه پلی استر و پارچه جین در استان تولید می‌گردد.

وی واحد فولاد آسین ابهر را یکی دیگر از واحد‌های احیا شده و آماده افتتاح در سفر ریاست جمهوری دانست و اظهار داشت: این واحد در شهرستان هیدج با سرمایه گذاری ۳۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر مستقر گردیده و با تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن به عنوان بزرگترین و بروزترین واحد تولید لوله بدون درز در استان زنجان به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با اشاره به احیای واحد آندیا فولاد در این سفر عنوان کرد: این واحد تولیدی در شهرستان ایجرود ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰۰۰۰ تن کنسانتره آهن، ۲۵۰۰۰۰ تن آگلومره، ۲۵۰۰۰۰ تن فروسیلیکو منگنز و ۸۰۰ هزار تن شمش چدن با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلار را داراست.

گلشنی خاطرنشان ساخت: مجتمع فولاد البرز غرب با سرمایه گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان و واحد سیمین نخ ظریف با سرمایه گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان در شهرستان ابهر، واحد شیشه زنگان پارس در سلطانیه با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد تومان و واحد میعاد نگین برنا در زنجان آماده افتتاح در جریان سفر ریاست محترم جمهوری به استان زنجان هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده