به گزارش میمتالز، «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، طی نشست خبری در خصوص تشریح تغییر رویه پرداخت کارمزد مناقصات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اظهار کرد: پیرو تغییر رویه قبلی در خصوص پرداخت کارمزد خریدهای کوچک و متوسط در سامانه ستاد، در حال حاضر پرداخت کارمزد بخش مناقصات سامانه ستاد نیز طبق الزام قانونی تغییر کرده و دستگاههای اجرایی و مناقصهگران برنده لازم است طبق اطلاعیه جدید اقدام نمایند.
وی افزود: با توجه به نص صریح قانون، پرداخت کارمزد سامانه باید صرفاً به حساب خزانه دولت صورت پذیرد؛ لذا با توجه به ایراد قانونی متذکر از سوی نهادهای نظارتی و تطبیق با قوانین موضوعه کشور، درگاههای پرداخت کارمزد مناقصه تا زمان اصلاح، مطابق مقررات کشور قطع شده و تغییر رویه پرداخت کارمزد بخش مناقصات سامانه ستاد طبق ابلاغیهای به اطلاع تمامی ﺩﺳﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﻣﺸﻤﻮﻝ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻣﻨﺎﻗﺼﺎﺕ (ﺑﺎ ﺍﺻﻼﺣﺎﺕ ﻭ ﺍﻟﺤﺎﻗﺎﺕ ﺁﻥ) ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺸﻤﻮﻻﻥ ﺑﺨﺶ ﻋﻤﻮﻣﯽ و همچنین ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﮐﻞ ﺻﻨﻌﺖ، ﻣﻌﺪﻥ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺕ ۳۱ استان و جنوب کرمان رسیده است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: تمامی خدمات سامانه اعم از فراخوان، توزیع اسناد، گشایش الکترونیکی پاکتها و اعلام و انتخاب برنده، در سامانه کمافیالسابق در دسترس ذینفعان است و از جهت کاری نیز سامانه بدون مشکل به فعالیت خود ادامه خواهد داد؛ لذا دستگاههای اجرایی میتوانند با رعایت قانون برگزاری مناقصات و رعایت بند ۳ و ۴ ابلاغیه جدید، نسبت به عقد قرارداد و انجام تشریفات بعدی مناقصات اقدام نمایند.
وی تاکید کرد: البته این نگرانی نیز وجود دارد که افراد سودجو اقدام به ارسال پیامکهای جعلی نموده یا شمارههای دیگری را برای برنده مناقصه ارسال کنند.
کلاهدوزان همچنین گفت: حساب موردنظر برای این مرحله به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نزد خزانه است و دستگاههای اجرایی و مناقصهگران برنده باید به این مساله دقت کنند، زیرا هرگونه اطلاعرسانی در این خصوص صرفا از طریق وبسایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (https://ecommerce.gov.ir) انجام خواهد شد.
در این نشست، «آرش عسکری» مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) نیز در این نشست اظهار کرد: مطابق قانون، وجوه کارمزد تعیین شده در سامانه باید صرفاً به حساب خزانه دولت (مطابق بند ۴ ابلاغیه جدید) واریز شود و در این خصوص لازم است مسوولان برگزاری مناقصات دستگاههای اجرایی (مسوول ثبت/ مقام تشخیص مناقصه)، نسبت به راهنمایی برنده مناقصه به صورت مکتوب و همزمان با اعلام نتیجه به برنده مطابق این ابلاغیه اقدام نمایند.
وی افزود: مناقصهگر برنده نیز لازم است با مراجعه به یکی از شعب هر یک از بانکها، مبلغ کارمزد (درج شده در کارتابل مدیریت پرداخت- منوی کارمزد) را به شماره حساب ۴۰۰۱۰۶۲۷۰۱۰۲۹۳۹۰ نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با شماره شبا ۳۳۰۱۰۰۰۰۴۰۰۱۰۶۲۷۰۱۰۲۹۳۹۰IR به نام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با شناسه واریز/ پرداخت ۳۹۰۰۶۲۷۸۲۱۴۰۱۸۶۰۰۰۲۱۴۰۰۰۴۰۵۵۰۰ واریز کرده و پس از واریز نسبت به ثبت تیکت به همراه تصویر فیش واریزی و درخواست اعمال فیش و ادامه مراحل در سامانه ستادایران اقدام کنند.
مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) همچنین گفت: مجدداً یادآوری میشود که مشکل ایجاد شده در این درگاه مربوط به پرداخت هزینه خرید اسناد و پرداخت کارمزد توسط مناقصهگر است و سایر مراحل مانند گذشته و بدون اشکال در سامانه انجام میشود. همچنین در خصوص نحوه پرداخت هزینه خرید اسناد مناقصه لازم است مطابق دستورالعمل اجرایی مربوطه اقدام شود.
منبع: شاتانیوز