تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۲۸۱۶۳
مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد؛

صدور مجوز ۴۰ واحد دانش‌بنیان کردستان توسط صمت

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان گفت: ۶۵ واحد دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند که ۴۰ واحد آن توسط صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در نشستی با حضور تولیدکنندگان لوازم خانگی و صنعت روشنایی، اعضای اتاق بازرگانی، نخبگان اصناف و جمعی از مدیران استانی، اظهار کرد: در پایان دی ماه سال‌جاری با همت صاحبان صنایع، نخبگان دانشگاهی و مسؤولان استان کردستان، همایش برندسازی در صنعت لوازم خانگی و روشنایی در بانه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری هر ساله مواردی را که به حوزه تولید مربوط است در قالب شعار سال به مسؤولان گوشزد می‌کند و این نشان از توجه ایشان به تولید است، چرا که به فرمایش رهبری تنها راه نجات کشور، کاهش و کنترل تورم و مقابله با تحریم‌های ظالمانه و توجه به امر تولید است.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه همایش استانی برندسازی برای ۲ رسته لوازم خانگی و صنعت روشنایی مصرف در بانه برگزار می‌شود، افزود: شناساندن تولیدات استان به سراسر کشور ضروری بوده و این امر با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های این‌چنینی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضروری است، ادامه داد: متأسفانه در زمینه همکاری واحد‌های دانش بنیان با واحد‌های تولیدی آنگونه که باید کار نشده و ضعیف عمل کرده‌ایم و واحد‌های صنعتی باید بر اساس دانش روز پیش بروند و بهره‌مندی لازم را در زمینه رشد تولید و توسعه واحد‌های صنعتی داشته باشند.

خلیقی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ واحد تولیدی در زمینه لوازم خانگی و صنعت روشنایی در کردستان فعالیت دارند، یادآور شد: ۱۷ واحد آن در بانه، یک واحد در سنندج و ۸ واحد آن نیز در سقز فعال است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۵۰ واحد فنی مهندسی در کردستان پروانه فعالیت گرفته‌اند که ۱۰۰ واحد آن فعال بوده و در حال حاضر ۶۰ نفر نیرو و متخصص در آن‌ها اشتغال دارند.

مدیرکل صمت استان کردستان با اشاره به اینکه ۶۵ واحد دانش بنیان در استان فعالیت دارند که ۴۰ واحد آن توسط صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال ۲۰ واحد دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده که در این واحد‌ها ۲۰۰ نفر نیروی ماهر در این واحد‌ها اشتغال دارند.

وی همچنین از همایش استانی برندسازی برای ۲ رسته لوازم خانگی و صنعت روشنایی کم مصرف که در شهرستان‌های بانه و سقز تولید می‌شوند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده