تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۴۰
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۳۲۶۹۱۲

شناسایی و جذب ایده‌های نوآورانه بخش معدن

‌می‌متالز - مدیر مرکز نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) گفت: ایده‌های برتر و نوآورانه در جهت رفع مشکلات و چالش‌های بخش معدن شناسایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «مجید وفایی‌فرد» در نشست خبری چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین بخش معدن افزود: با شناسایی نیاز‌ها و چالش‌های فناورانه حوزه معدن فضای مناسبی برای جذب ایده‌های نوآورانه ایجاد می‌شود.

وی گفت: در ۱۰ محور اصلی نیاز‌ها و فرصت‌های ایده‌پردازان شناسایی شدند که مهم‌ترین این محور‌ها شامل اقتصاد چرخشی معدن و صنایع معدنی، اقتصاد معدن و بهره‌وری سبز، انرژی‌های پاک، روش‌های جدید اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی، فناوری‌های جدید در بومی‌سازی تجهیزات مربوطه و هوشمندسازی معادن است.

وفایی‌فرد به رایزنی با شرکت‌های بزرگ معدنی برای حمایت آن‌ها از ایده‌های نوآورانه نیز اشاره کرد و افزود: در این جشنواره ۱۰ ایده برتر شناسایی و برای ایجاد کسب و کار و رفع مشکلات حوزه معدن حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد تا این ایده‌ها به صنعت راه یابند.

مدیر مرکز نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) گفت: برای صاحبان ایده‌های برتر در این جشنواره جوایزی نیز تعلق می‌گیرد.

وفایی فرد افزود: با توجه به ظرفیت بالای معدن و صنایع معدنی فقط ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در این حوزه فعالیت می‌کنند که این رقم کمتر از ۵ درصد مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان است.

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین ۴) بهمن امسال با حمایت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی برگزار می‌شود.

تعداد بازدید : 7

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده