تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۳
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۷۵۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
موثقی نیا در جلسه بررسی تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی:

ایمیدرو آماده همکاری کامل برای اثربخشی ارتباط صنعت و دانشگاه است

‌می‌متالز - معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو آماده همکاری کامل با دانشگاه، برای اثربخشی مطلوب ارتباط صنعت و این نهاد علم اندوزی است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی نیا امروز در نشست بررسی مفاد تفاهم نامه همکاری وزارت صمت با دانشگاه شهید بهشتی درباره توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، ضمن بیان این مطلب گفت: همکاری دانشگاه و صنعت از ابتدای انقلاب آغاز شده، اما هیچ گاه به نقطه مطلوب نرسیده است. در حالی که برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، باید به دنبال اثربخشی همکاری صنعت و دانشگاه باشیم.

وی افزود: امیدواریم در فصل جدید این نوع ارتباط صنعت و دانشگاه - که اکنون با دانشگاه شهید بهشتی برقرار شده است -، اثربخشی این همکاری را در عمل طی کوتاه مدت و بلندمدت شاهد باشیم به طوری که به رفع مشکلات بخش تولید و توسعه، رفع دغدغه و حل مسئله منجر شود.

ضرورت ارتقای مراکز تحقیقاتی ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در این سازمان تعدادی مرکز تحقیقاتی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعال است، تصریح کرد: این مراکز شامل کرج (مرکز تحقیقات فرآوری کرج و ایمینو)، یزد و آذرشهر واقع هستند و نیز ۲ موسسه با مشارکت دانشگاه (یونیدرو با مشارکت دانشگاه تهران و مرکز شریف با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف) فعال است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تاکنون اثرات مراکز یاد شده در ماموریت‌های ایمیدرو قابل توجه نبوده است و ضرورت دارد این جایگاه ارتقا یابد. امیدواریم با مذاکرات بین ایمیدرو و دانشگاه، بتوانیم همکاری میان دانشگاه و صنعت را ارتقا دهیم.

به روزرسانی فناوری ها، با ارتباط موثر صنعت و دانشگاه

موثقی نیا با بیان اینکه امروزه در حوزه صنعت و معدن کار‌های انجام نشده بسیار داریم، گفت: تاکنون در کشور، تنها حدود ۷ درصد معادن را اکتشاف کرده ایم و در عین حال در بسیاری از حوزه‌های معدن و صنایع معدنی، به دلیل نوع نگاه و وجود مسائل بین المللی و تحریم، از غافله دانش فناوری عقب هستیم.

وی افزود: شاید دلیل اصلی این عقب ماندگی، این بوده که نتوانسته ایم فناوری‌ها را در حوزه معدن و صنایع معدنی به روز کنیم. در این حوزه، دانشگاه می‌تواند ورود کند و با توجه توانمندی‌های مطرح شده از سوی دانشگاه، امیدواریم به این مهم دست پیدا کنیم.

یادآور می‌شود، تفاهم نامه مذکور تیرماه ۱۴۰۲ بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه شهید بهشتی امضا شده بود.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده