تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۳
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۱۷۶۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دوشنبه‌های تولید در قروه؛ ظرفیت‌های معدنی این شهرستان تقویت شود

‌می‌متالز - طرح دوشنبه‌های تولید امروز در شهرستان قروه به اجرا درآمد و افزون بر بازدید از چندین واحد صنعتی، کشاورزی و معدنی در جلسه کارگروه تسهیل به بررسی مشکلات هفت واحد تولیدی پرداخته شد.

به گزارش می‌متالز، دویست و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان روز دوشنبه در قالب طرح دوشنبه‌های تولید در شهرستان قروه برگزار شد.

از زمان اجرای طرح دوشنبه‌های تولید در استان تاکنون پنج جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌های سقز، سنندج، کامیاران و قروه تشکیل شده که نتیجه آن افزون بر ۲۰۰ مصوبه بوده و تاکنون از این تعداد ۱۲۸ مصوبه اجرایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بعد از پایان جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان قروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از طرح‌های کشاورزی، صنعتی و واحد‌های تولیدی بازدید شد که ۱۵ سال است، راکد مانده است.

علی نوری ادامه داد: در این کارگروه در خصوص آغاز به کار واحد‌های راکد مصوباتی به تصویب رسید و همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند بستر فعالیت و تقویت این واحد‌ها را فراهم کنند.

وی بیان کرد: یک ماه دیگر روند پیشرفت و اجرایی کردن مصوبات این کارگروه در ارتباط با واحد‌های تولیدی شهرستان قروه را پیگیری خواهم کرد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: تاکنون پنج جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دوشنبه‌های تولید تشکیل شده که بیش از ۲۰۰ مصوبه داشته است و از این تعداد ۱۲۸ مصوبه اجرایی و ۷۲ درصد هم در حال پیگیری است.

تثبیت اشتغال ماحصل جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در ابتدای دویست و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان قروه تشکیل شد، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل این کارگروه از سال ۱۳۹۶ تاکنون یک هزار و ۷۵۲ پرونده در جلسات مطرح شده است.

بختیار خلیقی تعداد مصوبات جلسات این کار را سه هزار و ۷۴ مصوبه خواند و بیان کرد: در مجموع تاکنون ۷۱ درصد مصوبات انجام شده و ۲۹ درصد هم در دست اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه اجرایی شدن مصوبات این کارگروه منجر به تثبیت اشتغال ۲۱ هزار و ۵۴۲ نفر شده است، ادامه داد: با اجرایی شدن مجموع مصوبات شاهد تثبیت اشتغال ۲۳ هزار و ۴۶۴ نفر خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: هر یک از صاحبان واحد‌های تولیدی مشکل دار می‌توانند از طریق سامانه تسهیل و رفع موانع تولید مشکل واحد خود را مطرح کنند.

خلیقی ادامه داد: بعد از ثبت مشکل واحد‌ها در این سامانه کمیته رفع موانع تولید تشکیل و سپس در صورت نیاز به کارگروه استانی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه معدن یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان قروه است، یادآور شد: بی شک تقویت این ظرفیت در اولویت‌ها و برنامه‌های ما در این شهرستان قرار دارد و برای رفع مشکلات صنایع معدنی آن همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.

کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان قروه سال ۱۳۸۷ مجوز فعالیت دریافت کرده بود که بعد از چند سال فعالیت تعطیل شد و از ۲ سال گذشته مدیریت آن به ۲ سرمایه گذار همدانی واگذار شده است.

در حال حاضر این کشتارگاه با مشکل تامین آب، اراضی منابع طبیعی برای توسعته و تسهیلات دریافتی از سوی بانک کشاورزی مواجه است و به گفته معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان این کشتارگاه اقدام به تجهیز دستگاه‌های مدرن کرده است، ولی هم اکنون با مشکل آب مواجه است و درخواست تامین آب دارد.

افزون بر این کشتارگاه مشکلات ۶طرح کشاورزی و صنعتی دیگر شهرستان قروه از جمله شرکت پرورش گوسفند، گلخانه، مجتمع فروآلیاژ، واحد تولید نمک و نساجی هم در این جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کردستان

عناوین برگزیده