تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۱۷۶۹۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی راه‌های گسترش فعالیت ایمیدرو در استان فارس

‌می‌متالز - در دیدار استاندار فارس با سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در خصوص گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌های این سازمان در استان فارس بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش می‌متالز، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس روز دوشنبه به نقل از دکتر محمد هادی ایمانیه در این دیدار با اشاره به جایگاه این استان از نظر معدن در کشور اعلام کرد: یکی از مباحث مهم مورد نظر در استان که مرتبط با حوزه معادن نیز هست، پروژه خط آهنی است که بنا است از شرق کشور به شیراز برسد.

وی افزود: در بودجه سال جاری، اعتباری به این پروژه تخصیص و مصوب شده که این پروژه به سمت اهواز و شلمچه نیز تداوم یابد.

استاندار فارس اظهار کرد: انتظار ما از سازمان ایمیدرو این است که به اجرای این پروژه که علاوه بر منافع متعدد خود، باعث انتفاع بسیاری از معادن نیز می‌گردد و به رونق بیشتر و سهولت کار آنان منجر می‌شود، کمک نمایند.

بررسی راه‌های گسترش فعالیت ایمیدرو در استان فارس

ایمانیه ادامه داد: با توجه به وجود سه مجتمع فولاد نی ریز، خرامه و بختگان در استان و شراکت ایمیدرو در دو مجتمع فولاد نی ریز و خرامه، انتظار داریم که این شرکت در زمینه احداث و اجرای راه‌های منتهی به این مجتمع‌های فولادی نیز همکاری و کمک کند.

او گفت: موضوع دیگر مربوط به منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان زیرمجموعه ایمیدرو است که فاز اول آلومینیوم لامرد تنها صنعتی است که در این منطقه فعال شده و بنا بود که ظرفیت تولید آن به ۹۴۰ هزار تن در سال برسد.

استاندار فارس افزود: انتظار داریم فاز‌های دوم و سوم این پروژه نیز اجرایی شود و در کنار آن راه اندازی صنایع پایین دستی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین انتظار داریم که نیروگاه ۹۰۰ مگاواتی منطقه ویژه لامرد نیز با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

او اظهار کرد: هم اینک فاز نخست این پروژه به میزان ۳۰۰ مگاوات در دست اجرا است، اما نیاز است که روند اجرای کار شتاب بیشتری به خود گیرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده