تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۱۹۳۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جزئیات همکاری مشترک «ایمینو» و «پایا»

‌می‌متالز - طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا در راستای کمک به توسعه معادن کشور و ترویج استفاده از طرح‌های نوآورانه تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا با هدف همکاری مستمر طرفین در راستای توسعه زیست بوم نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی و ایجاد ارتباط سازنده بین صنعت، کسب و کار‌های نوپا و شرکت‌های دانش بنیان دست همکاری دادند. پیرو این تفاهم نامه قرار است طرفین در زمینه‌های مدیریتی، عملیاتی و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه، سرمایه‌گذاری، توسعه دانش فنی، شناسایی و دریافت نیاز‌های فناورانه همکاری داشته باشند.

مجید وفایی‌فرد مدیر ایمینو در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر شبکه‌سازی و ایجاد تعاملات پایدار در سطح ملی در جهت تامین نیازمندی‌های فناوری صنایع معدنی، عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های این حلقه نوآور و فناور بیشتر شده، اما انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی باعث می‌شود جریان شبکه‌سازی و تسهیلگری در زیست‌بوم نوآوری و فناوری شتاب بگیرد و شناسایی، ارزیابی، معرفی، حمایت و اجرای مشترک طرح‌های استارت‌آپی، کارآفرینی و تحقیقاتی در جهت توسعه معادن و صنایع معدنی باشد.

او با اشاره به برگزاری جشنواره اینوماین ۴ در بهمن ماه سال جاری افزود: جشنواره سالانه ایده‌های ارزش‌آفرین «اینوماین» برای ایجاد بستر تبادل تجربه، دانش و آموزش در جهت توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن میان ایمیدرو، موسسه یونیدرو و مرکز نوآوری ایمینو تعریف شده و امیدواریم با شناسایی و جذب ایده‌های جدید به ترویج استفاده از طرح‌های نوآورانه یاری بخشیم. شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا نیز به عنوان کنسرسیوم اکتشاف و متشکل از شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی می‌تواند در راستای جذب و حمایت از ایده‌های نوین شناسایی شده ما را از ظرفیت‌های فنی و سرمایه‌گذاری بهره‌مند کند.

در ادامه این مراسم، امیدرضا محبعلی مدیرعامل شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا با تاکید بر اینکه محور توسعه معادن اکتشاف است و افزایش عمق و سطح اکتشافات در کشور امروزه نیازمند استفاده از طرح‌های نوآورانه است، مطرح کرد: امروزه هوشمندسازی بیشتر از گذشته فعالیت‌های اکتشافی -معدنی را تحت‌الشعاع قرار داده و شرکت پایا درصدد است با کمک ظرفیت نوآوران و ایده‌های نوین مسیر معدن‌کاری را بهبود بخشیم. او افزود: با توجه به ضرورت اکتشافات عمقی در کشور، شرکت پایا درصدد است با شناسایی و حمایت از طرح‌های نوآورانه و اجرایی کردن آن میزان خطا را در فرآیند‌های معدن‌کاری کاهش و معادن را به سمت هوشمندسازی سوق دهد. با توجه به اینکه شرکت مدیریت اکتشاف منابع معدنی پایا پروژه‌های اکتشافی بسیاری را در حال انجام دارد و سهامداران آن شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادسازی هستند در راستای استفاده از دانش‌بنیان‌ها و طرح‌های نوآورانه در تلاش است با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های ایمینو امکان کارآفرینی، نوآوری و بهره مندی از ظرفیت‌های موجود سرمایه گذاری و بهبود وضعیت کسب وکار‌های نوپای بخش معدن و صنایع معدنی را تسهیل کند.

برپایه این گزارش، محور‌های تفاهم‌نامه «ایمینو» و «پایا» همکاری مستمر در زمینه‌های روش‌های نوین مورد استفاده در مطالعات و آزمایشات مواد معدنی، استفاده از روش‌های ژئوفیزیک هوایی با پهپاد، حفاری‌های اکتشافی و روش‌های نوین اکتشافی، جذب و توسعه طرح‌های نوآورانه و فناورانه، برگزاری دوره‌های آموزشی و رویداد‌های مشترک، تولید محتوا‌های مشترک، پرورش مشاور و مربی برای بخش‌های گوناگون کسب وکار، انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی تعریف شده است. از محور‌های دیگر این همکاری استفاده از ظرفیت‌های فنی و آزمایشگاهی طرفین در راستای توسعه محصولات نوآورانه و دانش بنیان، همکاری در زمینه ارزیابی فنی و اقتصادی، منتورینگ و مشاوره طرح ها، ایده‌ها و پروژه‌های استارت‌آپی، نوآورانه و تحقیقاتی و همچنین حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی دارای ابتکار مرتبط با بخش معدن و صنعت توسط طرفین، ارجاع نیازمندی‌ها و چالش‌های حوزه کاری مرتبط از سوی طرفین برای بهره گیری از توانمندی‌های فنی در زمینه منابع انسانی، امکانات آزمایشگاهی و ... است.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده