تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۲۹۵۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در پنجمین جشنواره ملی فولاد ایران انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه «ایمینو» و گروه صنعتی «سپنتا» برای توسعه کسب و کار‌های نوپا

‌می‌متالز - طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و گروه صنعتی سپنتا (سهامی عام) در راستای توسعه ارتباط میان صنعت، کسب و کار‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش می‌متالز، مجید وفایی فرد مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و مدیر ایمینو در ابتدای مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: طبق آمار معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، حدود ۴۵۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی در کشور شناسایی شده اند و ایمینو تاکنون موفق به برقراری ارتباط مستقیم با بیش از ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان شده است.

وی با اشاره به انواع حمایت‌های ایمینو از شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح کرد: با توجه به دشوار بودن معرفی و ورود محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به واحد‌های معدنی و صنایعی معدنی بزرگ مقیاس، ایمینو این شرایط را تسهیل کرده و سعی کرده با برگزاری رویداد‌های همرسانی و تور‌های فناورانه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در زیست بوم نوآوری و فناوری نقش آفرینی کند.

مدیر ایمینو با تاکید بر اهمیت تعمیق ساخت داخل از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما هرچه بتوانیم تعمیق ساخت داخل در بخش معدن و صنایع معدنی را افزایش دهیم، صرفه‌جویی ارزی بیشتر، اشتغالزایی بیشتر برای نیروی انسانی متخصص، فنی و تحصیلکردگان خواهیم داشت. چالش‌های اساسی دانش‌بنیان‌ها در کشور حول دو محور توسعه بازار و تامین مالی است. ایمینو در این دو حوزه، کار‌های مهمی انجام داده و در بحث تامین مالی تلاش کردیم از ظرفیت‌های صندوق بیمه استفاده کنیم. امیدواریم تفاهم‌نامه با گروه سپنتا نیز در تحقق اهداف و هم‌افزایی‌ها مثمرثمر باشد.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده