تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۶
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۸۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی مزد منطقه‌ای در شورای عالی کار/ مذاکرات سبد معیشت ۱۴۰۳ هنوز آغاز نشده

‌می‌متالز - "مزد منطقه ای" دستور جلسه روز گذشته شورای عالی کار بود. به گفته‌ی عضوشورای عالی کار قرار شد این موضوع در کمیته کارشناسی و مزد بررسی شود.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته جلسه شورای‌عالی کار برگزار شد، اما خبری از ترمیم مزد نبود. آیت اسدی عضو کارگری شورای‌عالی کار درباره جلسه روز گذشته گفت: وزارت اقتصاد به شدت پیگیر مزد منطقه‌ای است و به دنبال این است که مزد منطقه‌ای مصوب شود.

وی با بیان اینکه کارگران مخالف اجرای مزد منطقه‌ای هستند بیان کرد: علت مخالفت ما این است که وزارت اقتصاد برنامه روشنی برای اجرای مزد منطقه‌ای ندارد و هیچ‌گونه اطلاعاتی ارائه نمی‌دهد، دوماً بحث مزد منطقه‌ای موضوع مطالعه مرکز پژوهش‌های عالی سازمان تامین اجتماعی بوده و در این رابطه نظر داده بودند، اما وزارت اقتصاد نتایج این مطالعه را در پیشنهاد خود لحاظ نکرده بود.

وی با اشاره به ضرورت ماده ۴۱ قانون کار گفت: مهم‌ترین دلیل مخالفت کارگران با مزد منطقه‌ای، اجرا نشدن بند‌های یک و دو ماده ۴۱ قانون کار است.

اسدی با اشاره به اینکه درخواست ما این است که بند‌های یک و دو ماده ۴۱ و تطابق حداقل دستمزد با تورم و سبد معیشت اجرا شود ادامه داد: نتیجه جلسه روز گذشته این شد که در این رابطه مصوبه‌ای در شورای‌عالی کار گذرانده نشود و موضوع در کمیته کارشناسان در کارگروه مزد به بحث گذاشته شود.

اسدی در ارتباط با بحث ترمیم مزد گفت: ترمیم مزد همچنان درخواست ما است، اما متاسفانه ترمیم مزد در دستور کار نشست دیروز نبود؛ ضمن اینکه مذاکرات سبد معیشت ۱۴۰۳ نیز هنوز آغاز نشده و جلسات کارگروه مزد تشکیل نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده