تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۲۸۵۱۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسین زهی:

طرح هادی روستایی نیازمند اصلاح است/ بنیاد مسکن زمین رایگان برای ساخت مسکن روستایی نمی‌دهد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان برای ساخت مسکن قرار می‌گیرد، اما هم اکنون در برخی از مناطق، زمین‌ها صرفاً با قیمت کارشناسی بنیاد مسکن به متقاضیان داده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین‌زهی، با اشاره به افزایش وام ساخت مسکن روستایی به ۳۵۰ میلیون تومان، گفت: یکی از چالش‌هایی که در حوزه ساخت مسکن روستایی با آن مواجه هستیم این است که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان برای ساخت مسکن قرار می‌گیرد، اما هم اکنون در برخی از مناطق، زمین‌ها صرفاً با قیمت کارشناسی بنیاد مسکن به متقاضیان داده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به متقاضیان برای ساخت مسکن روستایی باید کاملا شفاف شود چرا که در روستا‌ها اکثر زمین‌ها متعلق به خود روستائیان است؛ برخی از مسئولان معتقدند طبق قانون زمین‌ها باید از طریق بنیاد مسکن واگذار شود و این امر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. از این رو مسئولان باید ورود کرده و موضوع را شفاف کنند.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس تاکید کرد: از طرفی با توجه به افزایش جمعیت روستاها، طرح هادی روستایی نیازمند اصلاح است، اما بنیاد مسکن با وجود معضلات زیادی که وجود دارد، برای این امر اعتبار کافی نداشته و اقدامی نمی‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عمده بهای تمام شده مساکن به قیمت زمین مربوط می‌شود اگر اراضی به صورت رایگان به متقاضیان در روستا‌ها داده شود، تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان کفاف ساخت خانه را می‌دهد. هر چند که اجرای برنامه‌های ساخت مسکن روستایی نیازمند همکاری بانک‌ها است و در غیر این صورت برنامه‌های مذکور شکست می‌خورد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده