تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۳۲۸۵۲۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد:

تولید موتورسیکلت‌های برقی در گروه سایپا از دو ماه دیگر

تولید موتورسیکلت‌های برقی در گروه سایپا از دو ماه دیگر
‌می‌متالز - محمدعلی تیموری: در راستای کاهش آلایندگی هوا و مصوبه هیات وزیران که خودروسازان را مکلف کرده است سبد مصرف سوخت خود را سالانه ۵درصد کاهش دهند، باید با سرعت به سمت تولید خودرو‌های هیبرید و تمام‌برقی برویم.

به گزارش می‌متالز، با ابتکار و ایده محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، سلسله سمینار‌های تخصصی و علمی در مورد خودرو‌های برقی با هدف آشنایی مهندسان و کارشناسان گروه سایپا، با طراحی و تولید خودرو‌های برقی، مزایا و معایب این خودرو‌ها و روندی که خودروسازان جهانی درخصوص خودرو‌های برقی و هیبرید طی می‌کنند و همچنین برنامه‌های آتی گروه سایپا، برگزار شد. سمینار اول با موضوع «آشنایی با خودرو‌های برقی، تکنولوژی‌ها و چالش‌ها» مورداستقبال گسترده قرار گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته ۶ سمینار دیگر با سرفصل‌های «رویکرد جهانی در توسعه خودرو‌های برقی، باتری خودرو‌های برقی و انواع تکنولوژی ساخت، بررسی تکنولوژی و چالش‌های خودرو‌های برقی، بررسی چالش‌های مکانیکی و الکترومکانیکی خودرو‌های برقی، ارزیابی زیرساخت‌ها و سیاستگزاری اقتصادی در زمینه خودرو‌های برقی و درنهایت معرفی خودرو‌های پیل سوختی» به‌صورت هفتگی و مستمر برپا می‌شود.

زنجیره تامین، روند تولید و خدمات پس‌ازفروش خودرو‌های برقی

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نخستین سمینار تخصصی و علمی «آشنایی با خودرو‌های برقی، تکنولوژی‌ها و چالش‌ها» که با حضور مهندسان و کارشناسان شرکت‌های تابعه گروه خودروسازی سایپا در ساختمان سازه‌گستر برگزار شد، به‌عنوان مدرس به سه حوزه زنجیره تامین، روند تولید و خدمات پس‌ازفروش خودرو‌های برقی اشاره کرد و اظهار داشت: «در راستای کاهش آلایندگی هوا به‌خصوص در کلان‌شهر‌ها و همچنین مصوبه هیات وزیران که خودروسازان را مکلف کرده است سبد مصرف سوخت خود را سالانه ۵درصد کاهش دهند، باید با سرعت به سمت تولید خودرو‌های هیبرید و تمام‌برقی برویم.»

روند کاهشی متوسط مصرف سوخت محصولات گروه سایپا

تیموری با بیان این‌که با تغییر رویکرد و تکنولوژی اقدامات متعددی برای کاهش مصرف سوخت خودرو‌ها صورت گرفته است، افزود: «سال گذشته متوسط مصرف سوخت (ترکیبی) محصولات گروه سایپا حدود ۷.۲۶ لیتر به ازای هر صدکیلومتر بود و در سال جاری با پیوستن ساینا دوگانه‌سوز، این میزان به ۶.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر، می‌رسد. همچنین براساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، سال آینده متوسط مصرف سوخت محصولات گروه سایپا به ۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر خواهد رسید.»

ورود به تکنولوژی خودرو‌های برقی در گروه سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر این‌که اقدامات تخصصی برای ورود به تکنولوژی خودرو‌های برقی در گروه سایپا آغاز شده است، تصریح کرد: «برای آنکه در تولید خودرو‌های برقی با سرعت پیش برویم، باید درخصوص زنجیره تامین، مواد و تجهیزات، مطالعات وسیع‌تری داشته باشیم تا در زمان تولید خودرو‌های تمام‌برقی دچار چالش نشویم.»

مزیت‌های پرشمار خودرو‌های برقی

تیموری با اشاره به این‌که خودرو‌های برقی مزیت‌های پرشماری دارند که یکی از آن‌ها کاهش هزینه‌های خدمات پس‌ازفروش است، گفت: «خودرو‌های برقی در قیاس با خودرو‌های بنزینی به‌ندرت به خدمات پس‌ازفروش نیاز پیدا می‌کنند و این امر می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا مردم نسبت‌ به خرید این خودرو‌ها اقدام کنند، به‌خصوص این‌که با ارتقای تکنولوژی، امکان تعمیر باتری خودرو‌های برقی وجود دارد. بر این اساس، می‌توان تاکید کرد خریداران خودرو‌های برقی کمترین هزینه را برای نگهداری و تعمیر خودرو پرداخت خواهند کرد.»

ایجاد ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در گروه سایپا

مدیرعامل گروه سایپا با تاکید بر این‌که برای ترویج و استقبال مردم از خودرو‌های برقی باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، اظهار کرد: «زیرساخت ایجاد ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در گروه سایپا درحال آماده شدن است و در آینده نزدیک این امکان وجود خواهد داشت که همکاران گروه، خودرو‌های برقی خود را در داخل سایپا شارژ کنند.»

تولید موتورسیکلت‌های برقی در گروه سایپا از اسفند ۱۴۰۲

تیموری در ادامه از تولید موتورسیکلت‌های برقی در گروه سایپا خبر داد و گفت: «از اسفندماه سال جاری، موتور سیکلت‌های برقی به سبد محصولات شرکت سایپا اضافه خواهد شد.»

کاهش ۳۳ درصدی هزینه نگهداری خودرو‌های الکتریکال نسبت‌به درون‌سوز‌ها

مدیرعامل گروه سایپا در ادامه با تاکید بر این‌که هزینه نگهداری خودرو‌های برقی در قیاس با خودرو‌های بنزین‌سوز بسیار کمتر است، گفت: «هزینه نگهداری خودرو‌های هیبرید، پلاگین و برقی به‌طور میانگین ۳۳درصد کمتر از یک خودرو احتراق داخلی معمولی است.»

تمام‌برقی‌ها؛ کم‌هزینه‌ترین در بین خودرو‌های سواری

تیموری در پایان اضافه کرد: «همچنین مقایسه بین چهار کلاس خودرویی احتراق داخلی، هیبرید، پلاگین-‌هیبرید و تمام‌برقی نشان می‌دهد که در سیستم‌های تمام‌برقی به‌ازای هر کیلومتر پیمایش هزینه نگهداری و تعمیر تمام قطعات خودرو حدود ۱۸۰۰ تومان است که این عدد کمترین هزینه در بین کلاس خودرو‌های سواری است.»

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه:

دستاورد‌های فولاد مبارکه با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خیلی بهتر مشخص می‌شود/ تولید ۵ محصول جدید در فولاد مبارکه تا پایان امسال/ حل بحران آب صنایع استان اصفهان تا ۲ ماه آینده/ افزایش ۱۴.۷ درصدی سود فولاد مبارکه نسبت به مدت مشابه در ۶ ماه نخست امسال/ ما تا پایان سال آینده محدودیت انرژی برق را نخواهیم داشت