تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۲۸۵۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیت‌کوین سال جدید را در کانال ۴۲ هزار دلاری آغاز می‌کند؟

رالی رمز‌ارز‌ها در پایان ۲۰۲۳

‌می‌متالز - بررسی‌های به‌عمل آمده در حوزه کریپتو حاکی از آن است که با پایان سال ۲۰۲۳ ارزش کل این بازار به هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار رسید، اما بیت‌کوین در صعود ارزش این بازار دخیل نبوده و بازیگران اصلی آن آلت‌کوین‌ها بوده‌اند.

به گزارش می‌متالز، در خصوص روند قیمتی بیت‌کوین باید گفت که این دارایی مطابق با پیش‌بینی‌های اخیر اقتصاددانان که در گزارش‌های پیشین «دنیای اقتصاد» نیز به آن اشاره شده بود، پیش رفت.

تحلیلگران این حوزه با نزول بیت‌کوین به کانال ۴۱ هزار دلاری اعلام کردند که اگر این دارایی بار دیگر بتواند به کانال ۴۳ هزار دلاری راه پیدا کند و برای چندین روز ثبات خود را در این کانال حفظ کند، می‌تواند از کانال ۴۵ هزار دلاری عبور کند و حتی صعود آن به کانال ۴۷هزار دلاری دور از انتظار نخواهد بود.

از سوی دیگر اگر این دارایی نتواند حمایت کانال ۴۳هزار دلاری را حفظ کند، روند نزولی به خود خواهد گرفت. بر این اساس شواهد گویای آن است که معاملات بیت‌کوین در کانال ۴۳ هزار دلاری ادامه‌دار نبود و به زیر این کانال سقوط کرد. اکنون نیز این دارایی در ساعت ۱۵ به وقت تهران با قیمتی معادل ۴۲ هزار و ۶۵۰ دلار معامله شد. از سوی دیگر آلت‌کوین‌ها روند مطلوب تری را پشت سر گذاشتند.

گفتنی است که سولانا در بین ۱۰ رمز‌ارز برتر از نظر ارزش کل بازار برای نخستین بار بهترین عملکرد هفته اخیر را به نام خود ثبت کرد. قیمت این دارایی در روز‌های اخیر با رشد ۱۵ واحد درصدی مواجه شد و از ۱۰۰‌دلار گذشت.

این امر سبب شد سولانا در رالی آلت‌کوین‌ها پیشتاز شود. درخصوص بایننس‌کوین باید گفت که در هفت روز گذشته توانست بالای ۳۰۰ دلار معامله شود و توانست بار دیگر به عنوان چهارمین دارایی بزرگ در بازار شناخته شود. در این میان اتریوم، ریپل، کاردانو، دوج کوین و... همگی با نوسانات کمی رو‌به‌رو بوده‌اند. کارشناسان با استناد به مطالب فوق پیش‌بینی می‌کنند که ارزش بازار کریپتو در سال ۲۰۲۴ به ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده