تاریخ: ۱۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۲۸۶۶۴
سرویس خبر : انرژی
رحیمی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون انرژی مطرح کرد؛

بررسی آخرین اقدامات شرکت ملی نفت در حوزه تولید و صادرات نفت/ وضعیت تولید نفت نگران‌کننده است

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صورت عدم انجام سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، تولید به شدت افت خواهد کرد و این اتفاق مصرف داخلی و صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی رحیمی‌مظفری در تشریح جلسه امروز (دوشنبه ۱۱ دی ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت در کمیسیون به منظور ارائه گزارش درباره آخرین وضعیت تولید و صادرات نفت خام و طرح‌های در دست اجرای صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز آخرین اقدامات شرکت ملی نفت در حوزه تولید و صادرات نفت مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت ملی نفت به صورت مستقیم و غیرمستقیم تامین‌کننده بخش عمده انرژی و منابع مالی کشور است، بنابراین صرفا نگاه بهره‌برداری از این مجموعه و هزینه‌کرد تمامی عایدی آن در بخش‌های هزینه‌ای خلاف قانون است.

وی افزود: ما برای تولید و افزایش ظرفیت نفت و حتی حفظ وضعیت موجود برداشت نفت نیاز به سرمایه‌گذاری داریم، بنابراین درصورت عدم انجام این سرمایه‌گذاری‌ها تولید به شدت افت خواهد کرد و این اتفاق مصرف داخلی و صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این نماینده مجلس مطرح کرد: از سازمان برنامه و بودجه انتظار است نگاه صرفا درآمدی خود را از نفت تغییر دهند و بدانند رسیدن به درآمد در وزارت نفت منوط به سرمایه‌گذاری در این حوزه است چرا بسیاری از فناوری‌ها مستهلک شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بی‌توجهی به نیاز‌های وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری و داشتن نگاه صرفا تولید، فروش و استفاده از درآمد‌های ناشی از نفت ازجمله دلایل عدم سرمایه‌گذاری در حوزه نفت است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده