تاریخ: ۱۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۲۸۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نگاهی به عملکرد ۶ ماهه شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین؛

"تاپیکو" بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود ساخت!

‌می‌متالز - شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در دوره ۶ ماهه سال جاری موفق به تحقق ۲۶۸ ریال سود خالص به‌ ازای هر سهم شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با سرمایه ثبت شده ۱۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی و ارزش بازار ۱۸۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان دوره ۶ماهه سال ۱۴۰۲ توانست ۳ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری‌های خود درآمد کسب کند؛ البته حدود ۴۹ میلیارد تومان از درآمد "تاپیکو" صرف هزینه‌های عملیاتی شد. درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت نیز با ۶۲ درصد افزایش مواجه شد.

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در این دوره ۶ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۳ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۳۸ درصد افزایش را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه‌های مالی از سود عملیاتی، سود خالص این دوره "تاپیکو" به دست آمد که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان دوره ۶ماهه منتهی به آبان‌ماه سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۶ درصد افزایش داشته است.

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "تاپیکو" می‌توان دریافت که شرکت با افزایش سود خالص توانسته است تا حدودی به سود انباشته خود بیفزاید. چرا که سود انباشته شرکت از ۳ هزار و ۵۰۶ میلیارد تومان در ۶ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۳ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین موفق به تحقق ۲۶۸ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در دوره مشابه سال مالی گذشته (۶ ماهه سال ۱۴۰۱)، ۲۴۵ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین را ملاحظه می‌فرمایید.

در پایان از منظر نسبت P/E به بررسی سهم "تاپیکو" می‌پردازیم؛ P/E "تاپیکو" در حال حاضر حدود ۶.۵۳ است و P/E گروه نیز حدود ۶.۹۸ است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده